همشهری آنلاین: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: فقر در جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی گذشته، تحریم‌ها و سیاست و روش‌های نادرست اقتصادی در دولت‌های گذشته رشد و به نوعی به ما حمله کرده است.

به گزارش ایلنا، پرویز فتاح طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: کمیته امداد 330 هزار دانش آموز و 95 هزار دانشجو و طلبه را تحت پوشش دارد اما رویکرد اصلی ما در این نهاد ، خودکفایی و خود اتکایی افراد تحت پوشش است ، کمک‌های کمیته امداد برای مددجویان نباید دایمی تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار ما اهل صدقه ، اطعام و دستگیری هستند، دولت و دیگر مسئولان هم همت دارند تا به نیازمندان کمک کنند اما همه اقدامات کافی نست.

فتاح با بیان اینکه تعریف خط فقر پیچیده شده است، گفت: پرداخت یارانه به صورت گسترده اشتباه است و باید اصلاح شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه اعطای وام‌های قرض الحسنه کارآمدتر از کمک‌های بلاعوض است، گفت: کمیته امداد در ایران در سایر کشورها هم الگو شده و کمک‌های داخلی برای کمک به نیازمندان به خارج از کشور ارسال نشده و کمک‌های ما به آنان صرفا فکری است.

فتاح، فعالیت کمیته امداد را پرهیز از حاشیه، تشریفات اداری و غیرسیاسی عمل کردن دانست و گفت: ما در همه امور نگاه شرعی داریم و با توجه به احکام شرع مقدس عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جمعی از مسئولان و نخبگان جامعه از جامعه مددجویی برخاستند، گفت: بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی انقلاب و اخیراً نیز مدافعان حرم از همین جامعه هستند.

رئیس کمیته امداد نگاه کمیته امداد را خودکفایی مددجویان دانست و گفت: آرزوی ما ایجاد اشتغال برای مددجویان و رسیدن آنها به خودکفایی است و در همین ارتباط به بیش از صد هزار نفر را وام خوداشتغالی می‌دهیم و سالانه همین مقدار نفر از پوشش ما خارج شده و خودکفا می‌شوند.

فتاح تأکید کرد: کمیته امداد یک اداره نیست بلکه یک درمانگاه موقت به شمار می‌رود و ما قصد داریم با اعطای وام قرض‌الحسنه که ثواب بیشتری نسبت به وام‌های بلاعوض دارد به مددجویان کمک کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های آینده کمیته امداد، افزود: باید هر ماه به مردم گزارش‌دهی داشته باشیم و برای آنها شفاف‌سازی کنیم ضمن اینکه صندوق‌های صدقات اصلاح می‌شود و ساختمان کمیته امداد نیز از سوهانک به مرکز شهر بعد از عید منتقل می‌شود.