به گزارش مهر، محمود محمودی تهیه کننده برنامه «ساعت ۲۵» درباره کاندید شدن این برنامه در بخش پرطرفداران برنامه «سه ستاره» گفت: از کسانی که به این برنامه رای دادند سپاسگزارم چراکه «ساعت۲۵» با توجه به زمان پخش نیمه شب و نداشتن تکرار باز هم دیده شد و این مایه مباهات است ولی در جایگذاری این برنامه به نظرم بیسلیقگی شده که آن را در حوزه سرگرمی مورد داوری قرار دادهاند.
وی افزود: البته این بیسلیقگی به احسان علیخانی برنمی گردد چون حسن نیت او را خوب می شناسم و می دانم که برای کارش زحمت می کشد و قصد دارد به پیشرفت برنامههای تلویزیونی کمک کند. تقریبا ۴ ماه پیش که با او ملاقات داشتم از ایده «سه ستاره» صحبت کرد و به نظرم طرح جالبی آمد اما متاسفانه برنامه ریزیهای سازمان همیشه دقیقه نودی است و همین شتابزدگی باعث میشود ایده ها آنطور که باید درست به اجرا در نیاید.
برنامههای تخصصی را تخصصی داوری کنید
این تهیه کننده اظهار کرد: درباره داوری در «سه ستاره» و حضور «ساعت ۲۵» جای گله وجود دارد اول اینکه بین ۳۳ داور منتخب برای قضاوت آثار حتی یک نفر از عالم موسیقی نیست حتی از دوستان مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما هم کسی بین داوران حضور ندارد و اگر این چنین بود من مطمئن هستم «دستان» که بسیار خوب عمل کرد و برنامه «نغمهها» محصول شبکه چهار حتما رای میآوردند.
وی گفت: واقعا جای تعجب است برنامه تخصصی موسیقی «ساعت۲۵» در بخش سرگرمی قرار گرفته و در بخش برنامههای تخصصی جایی ندارد. این برنامه کاملا در خدمت دنیای موسیقی است و به هیچ مساله دیگری جز این نمیپردازد و در این راستا مهمانان و موضوعات کاملا مرتبط با موسیقی را مطرح میکند.
تهیه کننده «ساعت ۲۵» گفت: طبق آماری که اعلام شد در بخش برنامههای تخصصی، «سمت خدا» با ۱۱هزار رای و «از لاک جیغ تا خدا» با ۶ هزار رای رتبههای اول و دوم را دارند. «ساعت۲۵» با کسب ۷هزار رای اگر در گروه خود جای میگرفت قطعا هم درست تر و در جای خودش دیده میشد هم از شرایط بهتری در رتبه بندی برخوردار بود.
وی ادامه داد: نقد دیگری که به این برنامه درباره «ساعت۲۵» وارد است اینکه تیتراژ این برنامه بین کاندیدها جایی نداشت. به نظر من در این مورد هم سهل انگاری شده است. برنامه تخصصی موسیقی که کارش نقد موسیقی است و برای بخشهای مختلف تیتراژش از بهترینهای صدا، ترانه تنظیم و ... بهره میگیرد و طبق نظر مردم و صاحب نظران موسیقی قابل توجهی دارد عجیب است که تیتراژش بین کاندیدها نیست.
جای دوبله و گویندگی خالی است
محمودی درباره ضرورت تولید «سه ستاره» گفت: تولید برنامه ای از جنس «سه ستاره» برای تلویزیون لازم بود و باید زودتر از اینها به آن توجه می شد. این برنامه برای همه دست اندرکاران تولید ایجاد انگیزه میکند که علاوه بر توجه به کیفیت برنامه سازی در بخشهای جانبی چون دکور، لباس و ... هم دقیقتر باشند. برنامه سازان گاهی به نام مردم هر کار که بخواهند می کنند و پیامکهایی که برایشان ارسال میشود پارامتر جذب مخاطب میدانند اما این برنامه رای واقعی مردم را نشان میدهد.
وی با اشاره به اینکه به عنوان تجربه اولیه «سه ستاره» در مجموع خوب ظاهر شده است، بیان کرد: این قبیل آثار به برنامه سازان کمک می کند سلیقهشان را به مطالبات مردم نزدیکتر کنند تا بینندگان بیشتری داشته باشند. امیدوارم در سالهای آتی باز هم شاهد چنین آثاری باشیم. ضمن اینکه این بار هم دوبله مظلوم واقع شد و در «سه ستاره» هم جایی برایش در نظر نگرفتند. همچنین گوینده های رادیو که واقعا افراد قابل قبولی در این حوزه هستند که به نظرم لازم است چنین موقعیتهایی بهانه شود تا از آنها بیشتر یاد کنیم.