تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۱

دولت به منظور رفع مشکل بازار مسکن باید سالانه 5/1 میلیون واحد مسکونی دیگر در کشور تولید کند.

این در حالی است که سیاست مسئولان دولت نهم بر پایه حمایت از بخش خصوصی برای ساخت مسکن و اعمال سیاست‌گذاری از سوی دولت استوار شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: طی 5 سال آینده نیازمند 7 میلیون واحد مسکونی هستیم.به گفته محمد سعیدی‌کیا ، به این منظور دولت در سال اول یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی و از سال‌های بعد باید  یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در سال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در تهران 90 هزار خانه خالی از سکنه داریم، اظهار کرد: این رقم در کل کشور معادل 466 هزار واحد مسکونی خالی است.وزیر مسکن و شهر‌سازی با تاکید به آغاز ساخت مسکن در سطح کشور از آبان ماه سال جاری گفت: در خصوص تامین مصالح ساختمانی شامل تیر آهن و سیمان نگرانی وجود ندارد، زیرا امیدواریم با تامین اعتبار دولت برای واردات و برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی با مشکل خاصی روبرو نشویم.

در عین حال  شاهینیان، مدیر عامل شرکت صنایع ساختمانی ایران و بلژیک نیز در خصوص ساخت مسکن در کشور ، اظهار کرد: با ساخت یک میلیون واحد مسکونی با تکنولوژی نوین ساختمانی، می‌توانیم شاهد  صرفه‌جویی 2/1 میلیون تنی در مصرف فولاد ، 10 میلیون تنی در مصرف سیمان، گچ ، مصالح و فرآورده‌های معدنی و یکصد میلیون یورویی در مصرف انرژی باشیم.