تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد: یک سامانه بارشی جدید در آسمان کشورمان فعالیت خود را از غرب و شمال غرب از امروز (۷ فروردین) آغاز، و منجر به بارش‌های بهاری تا دوشنبه در برخی مناطق کشور خواهد شد.

گزارش سازمان هواشناسي ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشورمان در مناطق یاد شده با رگبار، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

براساس گزارش هواشناسی، این شرایط جوی، سپس در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور مشاهده می‌شود.

دامنه بارش‌ها فردا (یکشنبه) علاوه بر مناطق یاد شده، در جنوب، جنوب غرب و مرکز کشور را هم دربر خواهد گرفت.

دوشنبه (نهم فروردین) بارش‌ها در نوار غرب کشور تداوم خواهد داشت که علاوه برآن انتظار می‌رود سبب وزش باد شدید و شکل گیری توده گرد و خاک در دو روز آینده در استان‌های جنوب غرب و غرب کشور شود.

امروز بیشترین بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی پیش‌بینی شده و فردا در استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های البرز صورت می‌گیرد.

گزارش آخرین وضعیت جوی کشور حاکی است، شرایط مزبور در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز به شکل برف مورد انتظار است و در پاره‌ای اوقات با وزش باد شدید و کولاک برف همراه خواهد شد.