همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد : بارش‌های بهاری که به شکل باران و برف در اغلب مناطق کشور جریان دارد، تا پایان تعطیلات نوروزی تداوم خواهد داشت.

به گزارش ايرنا از سازمان مزبور، سامانه بارشی که اکنون در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز فعال است ،در روزهای آینده شمال، شمال شرق، جنوب غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین بارش باران، گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید و در جاده‌های کوهستانی بارش برف و برخی نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود و تا فردا (دوشنبه 9 فروردين) گستره این سامانه بیشتر نقاط کشور، غیر از جنوب شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود امروز (یکشنبه) بارش باران با رعد و برق و وزش باد در ایلام، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز و تهران و همچنین بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطق جنوب، مرکز و شمال شرق و سواحل شمالی همراه باشد.

سامان هواشناسی می‌افزاید: دوشنبه انتظار می‌رود بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، کردستان و کرمانشاه و بارش پراکنده باران در بقیه نقاط کشور بجز جنوب شرق و شرق را تحت پوشش قرار دهد.

 سه‌شنبه بارش پراکنده باران در شمال غرب، تهران، جنوب غرب و زاگرس مرکزی، کرمان و خراسان رضوی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در جنوب فارس، جنوب بوشهر و هرمزگان و بارش باران در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

بنابرگزارش این سازمان، بارش باران در شمال غرب، شمال و بارش پراکنده باران در شمال شرق و رگبار پراکنده و رعد و برق در جنوب و جنوب شرق کشور را برای چهارشنبه و همچنین بارش باران گاهی با رعد و برق در سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، شمال تهران، اردبیل و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی سلسله جبال البرز برخی نقاط با کولاک برف برای روز پنجشنبه پیش بینی می‌شود.

همچنین برای جمعه پیش‌بینی شده بارش باران در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی، بارش پراکنده باران یا رگبار موقت در استان‌های زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان صورت گیرد.

انتظار می‌رود روزهای پایانی هفته (سه شنبه تا جمعه) ارتفاعات البرز از شمال شرق تا شمال غرب کشور و جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی در غرب و شمال غرب کشور با بارش برف و وزش باد و در مناطق مستعد با کولاک برف همراه باشد.

هموطنانی که قصد سفر به مناطق یادشده دارند، توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی در نظر گرفته و همراه داشتن زنجیر چرخ و زمان‌بندی برنامه سفر برای اجتناب از ناپایداری‌های جوی و ترافیک سنگین در روزهای پایانی هفته، اقدامات لازم را به عمل آورند.