همشهری‌آنلاین: متن لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح سن رای دهندگان انتخابات به 15 سال منتشر شد و برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لایحه اصلاح بند (2) اصلاحی ماده (27) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ـ مصوب 1385- در جلسه هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسید.

مقدمه و متن ماده واحده لایحه به این شرح است:

با توجه به جوان بودن جامعه ایرانی و تجربه بسیار ارزشمند حضور و مدیریت جوانان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، ‌همچنین نقش برجسته و تعیین کننده این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس و پیروزی‌های ملت ایران و عملکرد پر شور و شعور جوانان در همه عرصه‌ها و ضرورت استمرار و نهادیه شدن مشارکت و آثار مثبت فعالیت آنان در موضوعات مختلف سیاسی و مدیریت کشور به ویژه در امر انتخابات و ضرورت فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در سرنوشت خویش و عادلانه تر شدن نظام انتخاباتی و ایجاد فرصت‌های برابر و همراه با عدالت برای اکثر ملت هوشمند ایران این‌ لایحه برای طی مراحل قانونی تقدیم می شود.

در این ماده واحده آمده است: در بند (2) اصلاحی ماده (27) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1385 عبارت هجده سال تمام به عبارت 15 سال تمام اصلاح می گردد.