تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۴

همشهری آنلاین: فرهنگسرای ترافیک بزودی در منطقه 18 شهرداری تهران به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه 18 در مراسم بازدید از پروژه های ترافیکی منطقه ، گفت: بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک جنوب غرب تهران به منظور رسیدن به سطح قابل قبول از استانداردها و سرانه های مورد نیاز در سه رویکرد مهندسی ترافیک، آموزش و کنترل نظارت از سوی شهرداری این منطقه در اولویت برنامه هاست.

مهندس مسحن عزتی افزود: از مهمترین طرحها و پروژه های شهرداری این منطقه در زمینه حمل و نقل و ترافیک« ساماندهی وضعیت ترافیکی منطقه به عنوان یک طرح بالادست و راهبردی است و در تلاش است در وهله نخست کمبود سرانه های پارکینگ، تامین و راهکارهای توسعه حمل و نقل عمومی برای شبکه معابر آینده ارائه تا بر مبنای آن برنامه های ترافیکی آتی تدوین و اجراء شود.

وی به اجرا طرح بزرگراه 76 متری سعید آباد، به عنوان یک پروژه زیربنایی در زمینه ترافیک به منظور اتصال شرق منطقه به غرب اشاره کرد و گفت: در راستای بهبود ترافیک منطقه مطالعات اجرای احداث خط 3 مترو و از پل قلعه مرغی و میدان راه آهن به منطقه 18 از مسیر خط راه آهن تهران- اهواز و همچنین احداث پلهی زیرگذر خط راه آهن تهران- تبریز با مشارکت اداره راه آهن در تقاطع های خیابان خلیج فارس، شاد آباد و جاده شهریار و اصلاح هندسی جنوب چهاراه یافت آباد در بزرگراه آیت الله سعیدی و ورودی شهرک صاحب الزمان در بلوار معلم از دیگر اقدامات ترافیکی شهرداری منطقه است.

عزتی اظهار کرد: در زمینه هم سطح سازی معابر می توان به پیاده روسازی و احداث مسیرهای ویژه معلولان و جانبازان ، در خیابان های حیدری ، عزیزی ، شهسواری ، 15 متری دوم در 17 شهریور ، بلوار معلم و خیابان تختی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: طی سال جاری احداث و نصب 4 دستگاه پل هوائی عابر پیاده در خیابان خلیج فارس، بلوار مدائن، بلوار الغدیر و بزرگراه آیت الله سعیدی و مسقف نمودن و تامین روشنایی 10 پل هوائی عابر پیاده در سطح منطقه نیز انجام گرفته است.

شهردار منطقه 18 با اشاره به ضرورت همسطح سازی مسیرهای عبور عابر پیاده گفت: در این راستا پل های واقع در عرض معابر جهت اصلاح و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و هدایت مسیر و شناسایی معابر و اماکن خط کشی های محوری و عابر پیاده از سوی شهرداری منطقه صورت گرفته و در حال انجام است.

وی در زمینه اقدامات شهرداری منطقه 18 در زمینه آموزش یادآور شد: با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه ضمن برگزاری کلاسهای آموزشی مسابقات نقاشی بین کودکان و دانش آموزان مدارس با موضوع آلودگی هوا، ترافیک و هوای پاک برگزار و نمایشگاهی از این نقاشی ها به منظور ایجاد حساسیت در بین شهروندان در بحث تلاش در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک برپا شده است.

پروژه های مهم ترافیک در وسعتی معادل 15 هزار مترمربع در جنوب بوستان قائم از دیگر پروژه های مهم ترافیکی این منطقه است دانست و گفت: ساختمان اصلی شهرک دارای کتابخانه تخصصی، قرائت خانه، اتاق های آموزش کامپیوتری و شنیداری، سالن آمفی تئاتر، با ظرفیت 200 نفر در سه طبقه است و محوطه آن نیز دارای کلیه ملزومات شبیه سازی شده یک شهر نظیر بزرگراه پل زیرگذر، تونل، خط آهن، تقاطع، شبکه معابر، پارکینگ و دیگر تجهیزات ترافیکی است که طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.