تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

همشهری آنلاین: پروژه‌ای جدید در قالب چهار ساعت، با اقتباس از «نامه‌های آخر‌الزمان» جیمز بلایت و جانت ام. لنگ درباره بحران موشکی کوبا روی آنتن می‌رود.

شبكه كابلي شوتایم ممکن است به سال ۱۹۶۲ بازگردد و این شبکه بالاخره قراردادی را به مراحلی پایانی برده که طبق آن یک مینی‌سریال درباره بحران موشکی کوبا ساخته خواهد شد.

این پروژه که با اقتباس از «نامه‌های آخر‌الزمان» جیمز بلایت و جانت ام. لنگ ساخته می‌شود که تحت لایحه آزادی اطلاعات به دست آمده‌اند، یک سریال محدود چهار ساعته خواهد بود.

بحران موشکی کوبا به مدت نیمی از ماه اکتبر سال ۱۹۶۲ در جریان بود و نزدیک بود باعث به وجود آمدن یک جنگ هسته‌ای شود. از چهره‌های مرکزی این رخداد می‌توان به جان اف. کندی رییس‌جمهور ایالات متحده، نیکیتا خروشچف رهبر شوروی و فیدل کاسترو نخست‌وزیر کوبا اشاره کرد.

فیل آلدن رابینسون که از دیگر آثارش می‌توان به «زمین رویاها» و «همه ترس‌ها» با نقش‌آفرینی بن افلک و مورگان فریمن اشاره کرد، مسئولیت نویسندگی و کارگردانی این مینی‌سریال را بر عهده خواهد داشت و آلبرت اس. رادی (و کمپانی تهیه‌اش یعنی رادی پروداکشنز)، مایک مداووی، بنجامین اندرسون و تاد مارتنز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهند داشت.

شوتایم مدتی است که بیشتر و بیشتر رو به عرصه ساخت مینی‌سریال آورده است. این شبکه کابلی پولی همچنین مشغول تهیه سریالی محدود درباره پرزیدنت تئودور روزولت است و می‌خواهد سریالی درباره پتی اسمیت خواننده و آهنگساز بسازد. سریال پتی اسمیت، با اقتباس از کتاب خاطرات خود او ساخته خواهد شد و بخشی از آن به ارتباط او با رابرت میپل‌تورپ، عکاس فقید می‌پردازد.

هاليوود ريپورتر