تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

واقعی به‌نظر رسیدن صحنه‌های ترسناک فیلم سینمایی «کتاب جنگل» از نظر رئیس هیأت مرکزی درجه‌بندی فیلم هند با واکنش تند سینمادوستان در فضای مجازی مواجه شد و بسیاری از کاربران لزوم همراهی والدین با کودکان زیر ۱۲سال را در سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم به سخره گرفتند.

به گزارش همشهري، پالاج نيهالاني با اشاره به اينكه صحنه‌هاي سه‌بعدي حمله حيوانات وحشي جنگل به قهرمان كتاب جنگل بسيار طبيعي است، از اقدام اداره تحت مديريت خود در محدود كردن تماشاگران خردسال فيلم حمايت كرد. گرچه اين اقدام به مذاق تماشاگران خوش نيامده و صفحه نيهالاني در فضاي مجازي پر از شوخي‌هاي بامزه كاربران شده است. برخي از اينكه او از صحنه‌هاي رايانه‌اي كتاب جنگل ترسيده انتقاد كرده و معتقدند رئيس بخش مميزي سينماي هند نبايد ترس خود را به‌حساب تمام تماشاگران بگذارد.

نيهالاني پيش از اين هم به‌خاطر سانسور بخش‌هايي از فيلم جيمز باندي «اسپكتر» سوژه خنده شده بود. هند كه محل تولد روديارد كيپلينگ، نويسنده انگليسي كتاب جنگل است، زودتر از بسياري كشورهاي ديگر ازجمله بريتانيا و آمريكا ميزبان تازه‌ترين نسخه سينمايي اين كتاب به كارگرداني جان فاورو شده است. هر چند به‌نظر مي‌رسد سختگيري اداره سانسور هند بر كاهش ميزان استقبال كودكان زير 12سال از فيلم تأثير منفي بگذارد. كتاب جنگل بازسازي استوديو والت ديزني از انيميشن سال 1967همين استوديو هاليوودي است و از نيمه آوريل در آمريكاي شمالي روي پرده مي‌رود.