همشهری آنلاین: دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

به گزارش ايرنا از شركت آب منطقه‌اي تهران، بهروز صفا افزود: برپايه اعلام سازمان هواشناسي كشور مبني بر ورود يك سامانه بارشي از سمت غرب كشور و گسترش آن به استان‌هاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مركز و دامنه‌هاي جنوبي البرز تا پايان هفته، احتمال بارش شديد باران و وقوع سيلاب در رودخانه‌ها و مسيل‌هاي سطح استان وجود خواهد داشت.

به گفته اين مقام مسئول، با توجه به شرايط بارشي در فصل بهار و بارش باران در روزهاي پاياني هفته، امكان وقوع سيلاب‌هاي مخرب در سطح حوضه‌هاي آبريز، رودخانه‌ها و مسيل‌هاي استان تهران دور از ذهن نيست.

وي با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران كه در اين روزها و بويژه در پايان هفته قصد تفريح در اطراف رودخانه‌ها و مسيل‌هاي اطراف تهران را دارند، بايد نسبت به هشدارهايي كه توسط سازمان‌هاي مربوطه اعلام مي‌شود توجه جدي داشته باشند.

صفا ادامه داد: عدم توقف و نصب چادرهاي گردشگري در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتي رودخانه‌ها و مسيل‌هاي خشك، شنا نكردن در كانال‌ها، رودخانه‌ها و يا درياچه سدها، عبور نكردن از عرض جريان‌هاي سيلابي و توقف در كنار جريان سيلاب براي مشاهده و يا تصويربرداري و توجه جدي به هشدارهاي مسئولان و ماموران در هنگام وقوع سيل، بايد مورد توجه جدي گردشگران قرار داشته باشد.

دبير كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران تاكيد كرد: اداره‌هاي مرتبط از جمله اداره‌هاي منابع آب بايد با همكاري دستگاه‌هاي شهرستاني نسبت به برنامه‌ريزي و كارهاي اجرايي لازم براي مواجهه و مديريت سيلاب‌هاي احتمالي در حوزه عملكرد خود اقدام كنند.

براساس تحليل آخرين نقشه‌ها و داده‌هاي هواشناسي، با استقرار سامانه فعال بارشي تا روز جمعه اين هفته، به تناوب شاهد بارش باران يا رگبار و رعد و برق در برخي از مناطق كشور خواهيم بود.