تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

همشهری آنلاین: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت حدود صد سالن سینمایی وابسته و در اختیار کانون پرورش فکری خبر داد.

به گزارش ايسنا، «علیرضا حاجیان‌زاده» در حاشیه افتتاح نخستین سایت مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در صومعه‌سرا در جمع خبرنگاران به رسالت کانون اشاره و اظهار کرد: رسالت کانون در جهت پُر کردن و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در دو عرصه تقویت تفکر و شناسایی و شکوفایی استعدادها در بخش‌های هنری، ادبی، علمی و...است.

وی افزود: با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه سعی می‌شود حوزه تفکر و قدرت تحلیل کودکان و نوجوانان را تقویت کنیم.

حاجیان‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد 937 مرکز کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان در سراسر کشور فعال است که 115 مورد از آنها مراکز سیار مجهز به کتابخانه است.

وی با بیان اینکه مراکز سیار در روستاها، مناطق مرزی و دوردست حضور می‌یابند و خدمات ارائه می‌دهند، گفت: 53 مرکز پستی در کشور فعال است، این مراکز نیز به متقاضیان در مناطق صعب‌العبور از طریق ارسال کتاب و... خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: مابقی مراکز، مراکز ثابت و مجهز به کتابخانه هستند که 42 فعالیت فرهنگی هنری را توسط مربیان مستقر به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

وی به استقبال کودکان و نوجوانان از کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 50 سال سابقه فعالیت است و بیشتر فعالیت‌های کانون که مورد توجه کودکان است در حوزه سنتی است.

حاجیان‌زاده از فعالیت حدود 100 سالن سینمایی وابسته و در اختیار کانون پرورش فکری خبر داد و ابراز کرد: در راستای ساماندهی سالن‌های سینما و اکران فیلم‌های ویژه کودکان، تعاملات مطلوبی با وزارت آموزش و پرورش برقرار شده و در مراکز مختلف آن حدود 150 تا 160 سالن شناسایی شده است.

وی با اینکه این سالن‌ها برای ارائه خدمات مطلوب درحال بازسازی و تجهیز به سیستم‌های دیجیتال و صوتی دالبی هستند، متذکر شد: در حوزه سینمایی کانون نسبت به تولید فیلم‌های سینمایی اقدام شده است و در حال حاضر یک فیلم سینمایی در حوزه کودک به کارگردانی محمدعلی طالبی در حال ساخت است که طی چند ماه آینده به پایان خواهد رسید و چند فیلمنامه و فیلم نیز در مرحله آماده‌سازی و تدوین قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آرشیو فیلم‌های سینمایی انیمیشن و فیلم‌های سینمایی زنده در کانون پرورش فکری قابل قبول و رضایت‌بخش است، گفت: به زودی اکران فیلم کودک در کشور را سامان خواهیم داد و با تجمیع سالن‌های کانون و وزارت آموزش و پرورش با مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جریان فیلم کودک و اکران فیلم کودک را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال 95 حداقل دو فیلم سینمایی جدید به جامعه حوزه سینمایی کودک کشور عرضه شود، ادامه داد: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر کارهای سنتی ورود به حوزه فناوری‌های نوین را در دستور کار قرار داده است.

حاجیان‌زاده تولید کتاب‌های الکترونیکی و بازی‌های یارانه‌ای را از برنامه‌هایی در راستای ورود به حوزه فناوری نوین دانست و عنوان کرد: در حال حاضر 15 کتاب الکترونیکی و 35 بازی رایانه‌ای بومی در کشور تولید و عرضه شده است.

وی از ساخت و افتتاح پورتال کودک و نوجوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این پورتال بسیاری از نیازهای کودکان، نوجوانان و والدین را پاسخ خواهد داد.

حاجیان‌زاده تصریح کرد: آی پی تی وی یا تلویزیون اینترنتی کودک در آینده راه اندازی خواهد شد، ایجاد سایت‌های کامپیوتری در مراکز یکی دیگر از اقدامات جهت ورود به فناوری نوین است که از شهرستان صومعه‌سرا آغاز شده و استان گیلان دو مرکز را جهت افتتاح آماده کرده‌است.

وی با بیان اینکه امیدست بتوانیم فضای مجازی حوزه کودک را ساماندهی کنیم، یادآور شد: امیدست این افتتاح زمینه‌ای در جهت تجهیز سایر مراکز به امکانات رایانه‌ای برای فراگیری مهارت‌ و بهره‌مندی از سایت‌های سالم ، مناسب و بازی‌های رایانه‌ای باشد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان به تولید اپیلیکشن‌های ویژه کودک اشاره کرد و اظهار کرد: ورود به اپیلیکشن عرصه‌ای جدید است که در اولویت کار سال جاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد.