همشهری آنلاین: سفرای رژیم صهیونیستی و عربستان در جلسه بحث عمومی شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع تهدید صلح و امنیت بین‌المللی در نتیجه اعمال تروریستی تشکیل شده بود، علیه کشورمان هم‌صدا شدند با پاسخ‌های رازیزن ایران مواجه گردیدند.

به گزارش ایسنا، در واکنش به اتهامات بی‌اساس و تکراری نماینده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، جواد صفایی رایزن نمایندگی ايران ضمن رد این اتهامات اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و از ابتدای پیدایش، ماهیت تروریستی داشته و مسئول ترور هزاران نفر از مخالفان خود از جمله 17 هزار نفر ایرانی و به ویژه دانشمندان هسته‌ای ایران است. به علاوه اشغالگری اسرائیل علیه فلسطینیان بارزترین شکل تروریسم بوده که به مدت بیش از شش دهه ادامه داشته است و بنابر این، نماینده این رژیم آخرین کسی است که می تواند در مبارزه با تروریسم سخن سرایی کند.

صفایی همچنین در پاسخ به نماینده عربستان نیز گفت: طرح اتهامات علیه ایران تلاشی بیهوده برای منحرف ساختن توجه بین‌المللی از عربستان سعودی به عنوان مبداء و منشاء تروریسم، افراط گرایی و ایدئولوژی تکفیری است که در قلب همه عملیات تروریستی اخیر قرار دارد و به عنوان خطرناکترین و مخرب ترین عامل در خاورمیانه و سراسر دنیا عمل می‌کند و به جنگ‌های فرقه ای دامن می‌زند.

وی افزود: اتهام بی ثبات کردن منطقه نیز بیش از هر کشوری، متوجه سعودی‌ها است که در تهاجم به دو کشور در سال‌های اخیر و مقابله نظامی با مردم این کشورها سرشت خود را به نمایش گذاشته‌اند. تهاجم نظامی به یمن و پیامدهای انسانی آن نمونه روشنی از تلاش سعودی برای تحمیل اراده خود بر مردم کشورهای دیگر است.

عضو نمایندگی دائم کشورمان در پایان گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در همه جبهه های مبارزه با تروریسم حضور فعالانه داشته و مرزهای خود را به روی کلیه فعالیتهای تروریستی بسته نگاه داشته است و به مبارزه قاطعانه خود با تهدیدهای تروریستی ادامه می‌دهد.