تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

انیمیشن تلویزیونی «ماشا و خرس» ۷سال پس از نخستین نمایش در روسیه به یک پدیده جهانی تبدیل شده و در بیش از ۱۲۰ کشور چهارگوشه دنیا روی آنتن رفته است.

به گزارش همشهری، این کارتون سه‌بعدی رایانه‌ای داستان همراهی دخترکی به نام ماشا با یک خرس بازنشسته سیرک را روایت می‌کند؛ انیمیشنی که نخستین نمایش‌های آن با تحسین بینندگان و منتقدان همراه شد. موفقیت خیره‌کننده حاصل از نمایش‌های اینترنتی باعث شد ماشا و خرس در سال 2013درآمدی معادل 4میلیون یورو برای شرکت تولیدکننده آن به ارمغان آورد.

جدا از حق پخش تلویزیونی و نمایش در سایت‌های معتبر اینترنتی، 60درصد درآمد این کارتون دوست‌داشتنی از حق تولید اسباب‌بازی‌های مرتبط به‌دست آمده است. ضمن اینکه تلاش‌های همیشگی خرس برای دور نگه داشتن ماشا از بلایا، ماشا و خرس را به کارتونی محبوب برای والدین و بچه‌ها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

دمیتری لاویکو مدیرعامل استودیو انیماکورد گرچه به سود خالص تولید و نمایش این انیمیشن اشاره نمی‌کند اما از افزایش سالانه 40درصد درآمد پرده برمی‌دارد؛ اتفاقی که به لطف نمایش کارتون در شبکه‌های معتبر نتفلیکس و ان‌بی‌سی یونیورسال دور از دسترس نیست. شبکه ویژه ماشا و خرس در یکی از مهم‌ترین شبکه‌های پخش ویدئو در اینترنت در میان 10شبکه پربیننده جهان قرار دارد و قسمت «دستورالعملی برای فاجعه» بیش از یک میلیارد و 280میلیون بار دیده شده است.