دکتر حمید ضیاییپرور مسئول ستاد اجرایی این جشنواره با اعلام این خبر افزود: ستاد اجرایی جشنواره مذکور در بانک مسکن مستقر بوده و فرآیندهای اجرایی جشنواره با نظارت روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت میگیرد و پیگیری امور جشنواره در راستای ترویج روابط عمومی الکترونیک در بانکها درچارچوب اهداف تعیین شده دنبال میشود.
ضیاییپرور مهمترین هدف این جشنواره را تبیین اهمیت و کارکردهای وبلاگ نویسی و شبکههای اجتماعی در حوزه بانکی در ایران و ارایه و معرفی وبلاگهای برتر و نمونه از نظر استانداردهای فنی و محتوایی در حوزه بانکی در ایران اعلام کرد.
تولید محتوای تخصصی مرتبط در فضای مجازی و بالابردن مهارتهای دیجیتالی کارکنان بانکی در جهت رسیدن به اهداف روابطعمومی الکترونیک از دیگر اهداف این جشنواره است.
به گفته ضیاییپرور، بخشهای مختلف جشنواره شامل: بانکی، اقتصادی، مدیریت، روابط عمومی ، بازاریابی و بانکداری الکترونیک میباشد و در هر یک از بخشهای مذکور به شخص برگزیده و جمعا 12 برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
وی در مورد شرایط شرکت در جشنواره گفت: تمامی وبلاگها و رسانههای اجتماعی که توسط کارکنان بانکها به صورت فردی یا گروهی نوشته شده و در آنها به مسایل و موضوعات ذکر شده پرداخته شده باشد میتوانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی در مورد نحوه شرکت در جشنواره گفت: علاقمندان میتوانند جهت شرکت در جشنواره به آدرس www.bank-maskan.ir مراجعه و ثبت نام نمایند. تا کنون صدها نفر در این جشنواره شرکت کرده اند و تا 15 اردیبهشت ماه فرصت برای ثبت نام داوطلبان وجود دارد. تاریخ برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز در هفته ارتباطات خواهد بود.
به گفته وی دو دوره جشنواره وبلاگهای بانکی ایران در فاصله سالهای 87 تا 89 در ایران برگزار شد که با استقبال خوب بانکیها مواجه شد. اینک با توجه به گسترش فضای تولید محتوای دیجیتال بخش رسانههای اجتماعی نیز به این جشنواره اضافه شده است.