شهرنوشت با اعلام اين خبر نوشت: مسير تونلي فاز نخست (از ايستگاه شاهد در منتهياليه خط يك مترو تا ايستگاه متروي شهر آفتاب) از خط متروي تهران- پرند به طول 6كيلومتر به 2 روش ترانشه باز و ترانشه بسته (روش اتريشي) حفاري و ساخته شده است. در اين مسير تونلي 500هزار مترمكعب خاكبرداري، 137هزار مترمربع قالب بندي، 9هزار و 700تن آرماتوربندي و 108هزار مترمكعب بتن ريزي بهكار رفته است. 28 اسفندماه سال گذشته با حركت نخستين قطار، تستهاي نهايي فني اين مسير با موفقيت اجرا شد و مورد تأييد قرار گرفت. ايستگاه متروي شهرآفتاب بهصورت جزيرهاي و با مساحت 25هزار مترمربع و 3 برابر ايستگاههاي معمولي هم باهدف تسهيل در تردد به مجموعه نمايشگاههاي بينالمللي شهرآفتاب و در انتهاي مسير فاز نخست خط متروي تهران- پرند احداث شده است.
شركت متروي تهران پيش از اين با احداث ايستگاه متروي تجريش به ابعاد 15هزار مترمربع، ركورددار ساخت بزرگترين ايستگاه مترو در خاورميانه بود. در ساخت اين ابرسازه باشكوه و بزرگترين ايستگاه متروي خاورميانه، 2هزار و 800تن آرماتوربندي، 34هزار و 500مترمربع قالب بندي، 23هزارمترمكعب بتنريزي و 70هزار مترمكعب خاكبرداري بهكار رفته است. معماري ايستگاه متروي شهرآفتاب، ايراني- اسلامي و ملهم از بناي تاريخي چهلستون و هماهنگ با معماري مجموعه نمايشگاههاي بينالمللي شهرآفتاب است. هابيل درويشي مديرعامل شركت متروي تهران و حومه گفت: براي رساندن اين خط مترو به نمايشگاه بينالمللي كتاب كه ارديبهشت سالجاري در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برپا ميشود، بهصورت 3شيفت و ضربتي كار كرديم و شكر خدا به اهداف و برنامههاي از پيش تعيين شده دست يافتيم. وي با بيان اينكه فاز اول متروي تهران- پرند كه تا شهر آفتاب است با همت شهرداري به مرحله بهرهبرداري رسيده است، گفت: درصورت تأمين اعتبار، فاز دوم و سوم پروژه در 6ماه كاري قابل تكميل و افتتاح است. علاقهمندان ميتوانند با تغيير خط در ايستگاههاي تقاطعي ناوگان متروي تهران و حومه و ادامه مسير به جنوب خط يك و از طريق ايستگاه متروي شهرآفتاب به محيط نمايشگاه بينالمللي شهرآفتاب دسترسي داشته باشند.