همشهری آنلاین: رئیس جمهور تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با اتحادیه اروپا و از جمله کشورهای حوزه بالکان استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی یکشنبه (29 فروردين) در دیدار«تومیسلاو نیکولیچ» رئیس جمهوری صربستان که در سفری غیررسمی و برای شرکت در مراسم گشایش پنجمین همایش بین‌المللی سمپوزیوم انجمن جهانی فدراسیون مغز و اعصاب به تهران سفر کرده است، گفت: تهران و بلگراد امکانات و توانمندی‌های گسترده‌ای دارند که می‌توانند از این امکانات برای گسترش همکاری ها و منافع دو ملت استفاده کنند.

رئیس جمهور در ادامه، گسترش خشونت و تروریسم را یکی از معضلات بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و با اشاره به برخی تلاش‌ها برای نسبت دادن تروریسم به ادیان گفت: ادیان الهی و بویژه دین مبین اسلام، مروج رحمت، اخوت و برادری در میان انسان‌ها و مخالف تروریسم هستند و همه باید برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.

"نیکولیچ" رئیس جمهوری صربستان نیز با ابراز علاقه به توسعه روابط با کشورمان گفت: مقاومت سرسختانه جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌ها و پیروزی در مذاکرات هسته‌ای ، بیانگر قدرت فرهنگی و بزرگی این کشور است.