همشهری آنلاین- علی شاکری: لیست ۲۱ نفره سرمربی آرژانتینی والیبال برای لیگ جهانی در مقایسه با فهرست ۲۰ نفره چند هفته پیش او برای مسابقات انتخابی المپیک با دو تغییر همراه بود.

این دو تغییر در دو پست سرعتی و پاسور انجام شد که با توجه به لیست 21 نفره برای لیگ جهانی، لوزانو محمد فلاح، بازیکن جوان بانک سرمایه را به فهرست قبلی اضافه کرد و در پست پاسور بعد از کنار کشیدن علیرضا بهبودی، پاسور قدیمی بعد از خط خوردن از سفر به فرانسه و ژاپن، محمدطاهر وادی جانشین او شد.

در آخرین روز تمرینات هفته پنجم اردوی آماده‌سازی تیم ملی به جز بهبودی، حمزه زرینی هم به تشخیص کادر فنی از جمع اردونشینان حذف شد.

برای انجام دو بازی تدارکاتی با فرانسه به زودی از جمع 18 بازیکن حاضر در آخرین اردو دو بازیکن دیگر هم خط خواهند خورد تا تیم ملی با 16 بازیکن بامداد روز دوشنبه 20 اردیبهشت عازم این کشور شود.

در این میان آنچه قطعی می‌رسد حضور حتمی بازیکنانی چون سعید معروف و مهدی مهدوی در پست پاسور، امیر غفور و شهرام محمودی در پست قطر پاسور و مهدی مرندی و فرهاد ظریف در پست لیبروست.

همچنین محمد موسوی، عادل غلامی و آرمین تشکری در جمع سرعتی‌زنان و میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی در نزد بازیکنان قدرتی دریافت‌کننده تیم‌های ملی والیبال ایران هم شرایطی مشابه با نفرات نام برده شده دارند و در این میان رقابت سامان فائزی، مصطفی شریفات، جواد معنوی‌نژاد، علیرضا مباشری و مجتبی میرزاجان پور برای پیوستن به ترکیب تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک ادامه دارد.

ايران و فرانسه با وجود همگروهی در مسابقات انتخابی المپیک، قرار است طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه دو بار با هم روبرو شوند.

این دو تیم تنها دو بازی رسمی در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 لهستان با همدیگر داشته‌اند که هر دو بازی را خروس‌ها با نتیجه مشابه سه بر یک از ایران برده‌اند.