تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

همشهری آنلاین: بخشدار جالق از توابع سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: آتش‌سوزی در نخلستان‌های ناهوک این شهرستان علاوه بر خسارت به باغات خرما ۵۰۰ نخل را خاکستر کرد.

به گزارش ايرنا، عبدالحكیم شاهمیری روز یكشنبه گفت: آتش‌سوزی دیروز در نخلستان‌های ناهوك سراوان رخ داد كه پس از دو ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای آتش‌نشانی جالق و سراوان با مدیریت مسئولان فرمانداری، دهیاری و هلال احمر این شهرستان مهار شد.

وی با بیان این كه علت آتش‌سوزی هنوز معلوم نیست گفت: این آتش‌سوزی كه به علت وزش باد به سرعت گسترش یافت آسیب‌های جدی به نخلستان دهستان ناهوك وارد كرد.

بخشدار جالق سراوان افزود: دهستان ناهوك قطب گردشگری این شهرستان به حساب می‌آید به‌طوری كه گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات مفرح باغات و نخلستان‌ها را انتخاب می‌كنند كه در برخی موارد به علت روشن ماندن آتش از سوی مسافران، آتش‌سوزی در نخیلات رخ می‌دهد.

شاهمیری گفت: بخش جالق سراوان با دارا بودن سه دهستان ناهوك، جالق و كله گان با حدود 32 هزار نفر جمعیت 10 هزار هكتار نخلستان دارد.

وی ادامه داد: همه ساله در بخش جالق به دلیل برخی مشكلات از جمله جمع‌آوری نشدن ضایعات و غیره شاهد بروز آتش‌سوزی‌های كوچك و بزرگ هستیم.

وی تصریح كرد: سال 94 در بخش جالق حدود 200 مورد آتش‌سوزی كوچك و بزرگ رخ داد كه ضمن آسیب به باغات و خاكستر شدن بیش از پنج هزار نخل 150 میلیون ریال خسارت به ماشین‌های آتش‌نشانی این شهرستان وارد شد.

وی افزود: برای كاهش موارد آتش‌سوزی نیاز به اصلاح نخیلات، جمع‌آوری ضایعات باغات خرما، مجهز كردن 2 دهستان ناهوك و كله گان به ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین تجهیز شهر جالق سراوان به ماشین‌آلات مورد نیاز است.

سراوان در 347 كیلومتری جنوب شرق زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی كشور پاكستان قرار دارد.