همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حمایت از طرح امنیت اخلاقی ناجا گفت: طرح امنیت اخلاقی ، هنجارشکنان را نگران و جریان های غرب گرا در کشور را منفعل ساخته است .

به گزارش سپاه نيوز، سردار سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در سخناني با اشاره به رسالت خطير نيروي انتظامي در اجراي طرح امنيت اخلاقي اظهار كرد: امنيت اخلاقي سرمايه و مزيت بزرگ جامعه ي اسلامي ما است و نهادهاي متولي امنيت و نظم اجتماعي نبايد اجازه دهند با سهل انگاري و سهل انديشي عده اي، اين عرصه مورد تعرض و تاخت و تاز هنجارشكنان بي مبالات و يا اشرار و نفوذي هاي دشمن قرار گيرد .

وي افزود: اقدام نيروي انتظامي در پرداختن به طرح امنيت اخلاقي منطبق بر قانون و خواست مردم بوده و اين نيرو با هوشمندي و مراقبت هاي لازم بايستي تمامي همت و تلاش خود را در اجراي موثر و مفيد آن بكار گيرد .

سرلشكر فيروزآبادي «منظومه ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) و رهبر عزيز حضرت امام خامنه اي، پيرامون موضوع فرهنگ، اخلاق و صيانت از ارزش هاي ديني و احكام شرع مقدس در مسائل مختلف را راهنماي آحاد جامعه به ويژه نهادهاي مسئول در اين موضوع» دانست.

وي در اين باره تصريح كرد: مراجعه به آراء و فتاواي امام عظيم الشأن راحل (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به ويژه در مقوله حجاب كه منبعث از آموزه هاي قرآن و احكام شرعي و تعاليم اسلام عزيز است، براي آحاد مردم و مسئولين ارجمند جامعه لازم است و مي تواند به دور از هر گونه هيجان و تعصب به گونه اي منطقي و مستند ملاك اقدام و عمل نهادهاي قانوني قرار گيرد و موجبات امنيت و آرامش اجتماعي را فراهم آورد .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح بروز برخي از رفتارهاي ناهنجار و مفاسد اخلاقي در جامعه را ناشي از فقدان يك نگاه و برنامه قوي، قاطع، هوشمند و همه جانبه در كشور قلمداد و تأكيد كرد: در يك تحقيق انجام شده دانشگاهي نشان داده شده؛ هنجارشكني ها و مفاسد باعث بدبيني و وسواس جوانان نسبت به سلامت اخلاقي جامعه گرديده و جوانان حدود 30 ساله كشور اعم از دختر و پسر را از ازدواج ترسانده است .

وي افزود:هر جواني نگران آن است كه اگر زوجي انتخاب كند خداي ناكرده او نيز مثل آنهايي باشد كه در جامعه مشاهده مي كند! بنابراين نبايد اجازه داد با كج فهمي و وسوسه برخي ناپاكان، دام بسيار خطرناكي كه به نام هنجارشكني هاي اخلاقي در جامعه سر راه آحاد مردم به ويژه جوانان آينده ساز گسترده شده است به نتيجه دلخواه برسد و اين امر موجب كاهش ازدواج جوانان و در نتيجه كاهش باروري جمعيت كشور بشود .

سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به چند بعدي بودن طرح امنيت اخلاقي و نقدهاي غيرمنصفانه پيرامون آن گفت: در حالي كه اين طرح چهار جرم هنجارشكن «مزاحمت نواميس»، «كشف حجاب»، «آلودگي صوتي» و «رفتارهاي پرخطر» را شامل مي شود، تمركز بر يك بعدي معرفي كردن آن كه متأسفانه با جنجال آفريني برخي رسانه ها و ترويج مطالب نادرست و غيردقيق در شبكه هاي اجتماعي همراه شده است، امري ناپسند و محكوم است.
وي افزود: بايد با هوشمندي و جلب حمايت دولت مردان و مردم بسترهاي موفقيت طرح امنيت اخلاقي جامعه فراهم شود. لذا نه تنها نبايد چند وجهي بودن اين طرح با هوچي گري در محاق فراموشي قرار گيرد ، بلكه تبيين و آگاهي بخشي نسبت به ابعاد و زواياي مختلف اين طرح در منابر وعظ وخطابه و دانشگاه‌ها و مدارس و رسانه هاي جمعي امري ضروري است كه اهتمام جدي و هوشمندانه در قبال آن ضمن تقويت حمايت ملي، بسترهاي موفقيت طرح را نيز تنظيم و فراهم تر خواهد كرد .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كوتاهي برخي از دستگاههاي فرهنگي، آموزشي، تربيتي كشور را عامل بعضي هنجارشكني ها در عرصه فرهنگ و اخلاق جامعه دانست و خاطر نشان كرد: اگر دستگاه‌هاي مسئول به رسالت و وظايف خطير خود عمل كنند از اجراي طرح هايي چون طرح امنيت اخلاقي در جامعه توسط نيروي انتظامي بي نياز مي شويم .

سرلشكر فيروزآبادي تأكيد كرد: اگر در جامعه تكليف واجب قرآني امر به معروف و نهي از منكر سازي و جاري باشد، جامعه مصونيت پيدا مي كند و در برابر زمينه هاي ناهنجاري و نيز هنجارشكنان مقاوم مي گردد .

وي ملت ايران را ملتي فهيم، خردمند و با بصيرت معرفي و با برجسته دانستن ويژگي دشمن شناسي آنان افزود: آنچه امروز نيروي انتظامي درصدد مقابله با آن است در واقع همان واقعيت تلاش و برنامه دشمن براي مقابله با ارزش هاي ديني، انقلاب و نظام اسلامي است كه پس از ناكامي توان و ظرفيت خود در عرصه جنگ هاي سخت و نيمه سخت به جنگ نرم و آماج قرار دادن ارزش ها و بنيان هاي اخلاقي و فرهنگي جامعه روي آورده است .

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: طرح امنيت اخلاقي هنجارشكنان را نگران و اشخاص و جريان هاي غرب گرا و مروجان بي بند و باري در جامعه را منفعل ساخته است به گونه اي كه به اظهار نظرهاي متناقض و در تضاد با قانون و احكام اسلام پرداخته اند .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه «برخي از ما مسئولين كشور، متأسفانه فراموش كرده ايم كه زمامدار و كارگزار در چه كشوري هستيم؟» گفت: اين ملت چند صد هزار شهيد و جانباز در راه قرآن داده است؛ بهتر است عينك سياسي و جناحي را بر زمين بگذاريم و مقداري به اجراي فريضه ي فراموش شده امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بيانديشيم چرا كه اگر چنين نكنيم علاوه بر تحمل آثار تخريب فرهنگ ملي اسلامي، در آخرت بايستي پاسخگو باشيم .

وي تصريح كرد: غيرت ملي و تعصب ديني به ما حكم مي كند براي خشنودي خداوند و امنيت و آرامش روحي و رواني جامعه به اقامه امر به معروف و نهي از منكر برچسب سياسي نزنيم و با يك اراده و عزم فراگير و همگاني به برپا داشتن آن بپردازيم . تا به جامعه اي در تراز انقلاب و اسلام ناب محمدي (ص) برسيم و الگوي نو به جوامع بشري معرفي و عرضه كنيم .

فيروزآبادي بازگشت به اعتماد به نفس ملي و يادآوري پيشينه متعالي فرهنگ ملت بزرگ و داراي تمدن و فرهنگ ايراني كه بر اثر برخي رويكردهاي منفعل غرب پرستانه در كشور مورد تهديد قرار گرفته است را امري ضروري معرفي و گفت:ملتي كه شناخت صحيح و دقيقي از هويت تاريخي و الگوهاي متعالي خود نداشته باشد هر آن به دنبال الگوهاي يك بار مصرف وارداتي و بي هويتي حاصل از اين رويكرد است كه گسترش معضلات فرهنگي، سياسي و امنيتي در جامعه را در پي خواهد داشت .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه حجاب مقوله اي عجين شده با هويت ايراني است كه با ظهور اسلام و پديدار شدن احكام اسلامي در جامعه ايراني، مورد توجه جدي و مستمر قرار گرفته است گفت: حجاب به عنوان يك ارزش در جامعه ايران قرن ها است كه پذيرفته شده است و با توجه به تأثير آن در امنيت، سلامت و آرامش جامعه، دشمنان اسلام همواره در صدد بوده اند با خدشه دار كردن آن جامعه ما را به سمت بي تقوايي ببرند تا بتوانند اهداف شوم خود را دنبال كنند .

وي تصريح كرد: از آنجا كه نياز به حجاب و پرهيز از برهنگي از گرايشات فطري انسان است خداوند آن را در وجود بشر قرار داده است ، دشمنان در آسيب رساندن به آن نتوانسته اند طرفي ببندند .

سرلشكر فيروزآبادي برنامه ريزي همه جانبه و اعمال سياست هاي متناسب با شرايط و امكانات محيطي را از جمله الزامات موفق ساختن طرح امنيت اخلاقي قلمداد و خاطر نشان كرد: همانگونه كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فرموده اند، امنيت، امنيت اخلاقي و امنيت اجتماعي مسئوليت جمهوري اسلامي است و مظهر اين امنيت و عامل وسط ميدان اين امنيت نيز نيروي انتظامي است كه بايستي مهربانانه ، مقتدرانه و هوشمندانه و بدون توجه به جنجال آفريني هاي جاري قاطعانه از آن صيانت كند .

وي امنيت اخلاقي و امنيت رواني را از حقوق اساسي و مسلم مردم بر شمرد و تصريح كرد: ملتي كه در آرامش و امنيت رواني زندگي كند مي تواند مسير پيشرفت و تعالي را با سرعت طي كند و طرح امنيت اخلاقي با ابعاد چندگانه خود در پي تأمين چنين شرايطي براي جامعه به ويژه نسل جوان آينده ساز كشور است .

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با حمايت جدي از اقدام نيروي انتظامي در اجرائي كردن طرح امنيت اخلاقي تأكيد كرد: اقدام نيروي انتظامي اقدامي قانوني است و هر گونه مخالفت با آن مقاومت برابر اجراي قانون تلقي مي شود ، لذا انتظار است با همدلي و همكاري و حمايت هاي درخور و هنجارسازي مطمئن، دغدغه مردم در خصوص احتمال انحراف اخلاقي خويش و خانواده و فرزندان خود در جامعه را رفع كنيم .