تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان انتقال خون، سازمان متبوع خود را امانتدار خون های اهدایی معرفی کرد و گفت: موضوع فروش خون به هیچ عنوان صحت ندارد.

تعدادی از رسانه ها طی روزهای اخیر، اخباری درمورد فروش خون در برخی بیمارستان های تهران مطرح و تصریح كردند، كه در این بیمارستان ها برای تزریق هر كیسه خون به نوزادان یك میلیون ریال و به بزرگسالان بین شش تا هفت میلیون ریال پول دریافت می كنند، اما اگر خون بیمار جزء چند گروه خون نادر و نایاب در كشور باشد، هزینه خرید این خون برای هر كیسه به 50 میلیون ریال هم می رسد.

بشیر حاجی بیگی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فروش خون به هیچ عنوان صحت ندارد و تكذیب می شود و باید گفت این موضوع برداشت نادرست یك خبرنگار و تلقی وی است.

وی خاطر نشان كرد: انتشار فروش هر كیسه خون نادر به قیمت 50 میلیون ریال در رسانه ها، تشویش افكار عمومی و حركتی نادرست است.

حاجی بیگی ادامه داد: درست است كه هزینه تهیه، آماده سازی، نگهداری و ذخیره سازی و حمل ونقل یك كیسه خون نادر تا 50 میلیون ریال بر دوش دولت و سازمان انتقال خون است، اما این خون تهیه شده بصورت كاملا رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرار می گیرد.

مدیركل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: حتی در صورت ارسال خون نادر به بسیاری از مراكز درمانی و پزشكی در نقاط مختلف كشور بصورت زمینی یا هوایی، و در شرایط ویژه و اضطراری، هیچ هزینه ای از سوی سازمان انتقال خون از بیماران گرفته نمی شود.

حاجی بیگی افزود: اگر بیمارستانی هزینه ای بابت تزریق خون می گیرد، هیچ ربطی به سازمان انتقال خون ندارد.
وی تاكید كرد: سازمان انتقال خون در توزیع خون به مراكز درمانی و بیمارستان ها از هیچ كوششی دریغ نكرده و تمام نیازهای خونی و فرآوردها های خونی را تامین می كند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح كرد: این سازمان بیش از 40 سال است كه تامین خون و فرآورده های خونی بیمارستان ها را به نحو احسن انجام داده و هیچگاه مقوله فروش خون در كار نبوده و سازمان انتقال خون همواره امانتدار خون های اهدای مردم است.