همشهری آنلاین مرز ایران و کردستان عراق از یکشنبه 15 مهر، بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: در پی سفر هیات بلندپایه از مسئولین کردستان عراق به تهران برای گفتگو در مورد بررسی مشکلات مرز، با توجه به نتایج گفت‌وگوها مقرر گردید از فردا ایران نسبت به بازگشایی مرزها اقدام نماید. مرز ایران و کردستان عراق در پی دستگیری شهروند ایرانی به دست نظامیان آمریکایی در شمال عراق مسدود شد

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: در پی سفر هیات بلندپایه از مسئولین کردستان عراق به تهران برای گفت‌وگو در مورد بررسی مشکلات مرز، پس از دو روز مذاکره توافق شد که اقدامات لازم برای کنترل مرز و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک ایران از سوی طرف عراق به عمل آید و ادامه مذاکرات برای بررسی اقدامات انجام شده در این مورد به تاریخ 26 مهرماه موکول گردید.

پیش از این نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران از آغاز مذاکرات هیات نظامی این دولت با مسوولان کشورمان پیرامون حل مسایل فیمابین ایران و کردستان عراق و بازگشایی مرزهای مشترک خبر داد.

ناظم دباغ، نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران نیز در گفتگو با ایسنا، در مورد سفر هیات دولت اقلیم کردستان عراق به تهران اظهار داشت: این هیات روز پنجشنبه (12مهر) وارد تهران شد و قرار است برای حل مشکلات موجود نظیر ناامنی و مشکلات موجود در کردستان عراق و نیز بازگشایی مرزهای مشترک که ایران و کردستان عراق با مقامات ایرانی مذاکره کنند.

حکومت محلی کرستان عراق در اعتراض به دستگیری شهروند ایرانی در شمال عراق بارها آمریکایی‌ها را مورد انتقاد قرار داده بود.

وی افزود: هم اکنون این مذاکرات آغاز شده و در حال انجام است. اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

دباغ در مورد پیگیری وضعیت فرهادی، مشاور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز خاطر نشان کرد: دولت عراق و نیز دولت اقلیم در تلاش هستند که فرهادی هر چه زودتر آزاد شود و ما کلا ادعاهای مربوط به دخالت وی در امور تروریستی که از طرف مقامات آمریکایی اعلام می‌شود را رد می‌کنیم.