تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۳۸

تیم فوتبال کره جنوبی اولین تیم موفق قاره آسیا بود که بازی های جام جهانی را با پیروزی آغاز کرد.

به گزارش سرویس وزشی همشهری این تیم موفق شد در مصاف با توگو به پیروزی دو بر یک برسد. در این دیدار حتی بازگشت اتوفیستر استعفا داده نیز برای تیم آفریقایی سودمند نبود.
در این بازی ابتدا محمد قادر در دقیقه (31) روی یک حرکت انفرادی گل اول را درون دروازه کره جنوبی جای  داد. این نتیجه تا پایان نیمه اول حفظ شد اما در نیمه دوم «دیک ادوکات» با تفکرات تهاجمی تیمش را به میدان فرستاد. در دقیقه 53 آبولا از تیم توگو از زمین اخراج شد.
یک دقیقه بعد کره جنوبی روی یک ضربه آزاد توسط لی چون سو، به گل مساوی رسید. در دقیقه 72 «یانگ هوان» از پشت محوطه جریمه با ضربه ای سنگین نتیجه را دو بر یک کرد. کره جنوبی با این پیروزی به 3 امتیاز با ارزش دست یافت. حریف بعدی کره جنوبی تیم ملی فرانسه است.
جام جهانی هجدهم امروز وارد روز ششم خود می شود. به تدریج پای همه 32 تیم شرکت کننده به بازی های مرحله اول در حال باز شدن است و برخی از تیم ها نیز مثل آلمان میزبان در چنین شرایطی بازی دوم خود را امشب انجام می دهد. تاکنون از مدعیان قهرمانی چیز خاصی ندیدیم، تمامی نگاه ها به بازی های بعدی مدعیان اصلی جام در روزهای آینده دوخته شده است. آلمان میزبان در جمع تیم های حاضر در صورت پیروزی بر لهستان می تواند نخستین تیم راه یافته به مرحله دوم قلمداد شود.