مهرداد تقی زاده کارشناس حمل و نقل بین شهری افزود: یکی از دلایلی که کارشناسان تاکید بر معاینه فنی دوره ای دارند برای بررسی باک اتوبوسها است تا قاچاق سوخت انجام نشود.
وی اظهار داشت: باید کارشناسان معاینه فنی از کوچکترین خطا نگذرند و اجازه حرکت این اتوبوسها را در جاده ندهند چون کار بسیار خطرناکی است و جان مسافران به خطر می افتد.
وی با اشاره به اینکه در کلاسهای آموزشی باید به رانندگان تاکید شود که دستگاری باک اتوبوس خطرناک است گفت: ظرفیت باک یک اتوبوس حدود 200 لیتر است، اما با دستکاری تا 500 لیتر هم می رسد و این بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان انفجار اتوبوس وجود دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه نظارت و کنترل بر ایمنی اتوبوس های بین شهری بسیار ضعیف است، درحالی که با توجه به این که اتوبوسها جزو وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شوند نیاز به نظارت و کنترل دقیق تری دارند .