- اهداف
- آشنایی با اصول و استانداردهای نشر در روابط عمومی و ارائه آثار و تجارب موفق
- توسعه و ارتقای سطح توانمندیها و مهارتهای مدیران و کارشناسان در حوزه انتشارات
- انتخاب و معرفی الگوی مناسب در حوزه انتشارات
- تبیین نقش تکنولوژیهای نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند انتشارات
- انتخاب راهکارهای مناسب برای اعتلا و ارتقای نشر الکترونیک
- بخش رقابتی
1) انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی
این جایزه به روابط عمومیهایی که بهترین برنامه انتشاراتی را در طی سال گذشته برای بخشهای مختلف انتشارات به اتمام رسانیده باشند و مستندات لازم را ارائه کنند، اهداء میگردد.
2) انتخاب نشریه داخلی برتر
در این بخش آثار ارسالی در هفت شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، مصاحبه و صفحهآرایی مورد ارزیابی داوران قرار میگیرد و در مجموع هشت نشریه برتر ادارات روابط عمومی تهران و همچنین هشت نشریه برتر روابط عمومیهای استان برگزیده خواهد شد.
3) انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی
در این بخش آثار منتشره در شاخههای زیر، ارزیابی میشوند:
3-1- کتاب
3-2- بروشور
3-3- پوستر
3-4- عکس
3-5- ویژهنامه
3-6- فیلم و تیزر
4) انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی
در این بخش آثار روابط عمومیها در چهار شاخه مورد ارزیابی داوران قرار میگیرد و در مجموع، سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر از استانها برگزیده میشود:
4-1- وبسایت
4-2- مولتی مدیا
4-3- برنامه های کاربردی (اپلیکیشنها)
4-4- نسخه موبایلی سایت
5) انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب
5-1- تبلیغات در نشریات
5-2- رپرتاژآگهی
6) انتخاب بهترین تحلیل محتوا
تحلیل محتوا در خصوص بریده جراید و نشریات سازمانی
7) انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی
در این بخش، کارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار خود را به شکل حقیقی و یا حقوقی برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از میان آنها فعالان این حوزه انتخاب شوند.
- کارگاه های آموزشی
- شیوههای ساخت و تولید فیلم و تیزرهای تلویزیونی و تبلیغاتی در روابط عمومی/ مدرس: دکتر حمید دهقان پور
- شیوهها و روشهای تحلیل محتوا در روابط عمومی/ مدرس: دکتر امیرمسعود امیرمظاهری