مصطفی شوقی: همه‌چیز از خودش شروع می‌شود؛ از حبیب کاشانی. وقتی می‌خواهد انتقاد کند بدون مقدمه می‌رود به سراغ متن. بدون حاشیه. گرچه بعد پرحاشیه است سخنانش.

 این برای اولین بار نبود که مدیرعامل پرسپولیس در هماوردخوانی، سازمان را به مقابله فرا می‌خواند و پس از پیش کشیدن وظایف سازمان تربیت‌بدنی، خواستار کمک مالی به پرسپولیس همانند استقلال می‌شد، چه از نظر مدیران باشگاه پرسپولیس، سازمان ورزش در نوازش فرزندانش در فوتبال، انصاف را رعایت نمی‌کند و برادر دیگر را به پرسپولیس ترجیح می‌دهد.

شاید به این دلیل است که حبیب کاشانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از محبت خارج از برنامه سازمان تربیت بدنی به استقلال پرده برمی‌دارد.

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که از پیروزی مقابل «ذوب‌آهن جوان و جسور» خرسند است، پس از این مسابقه در حلقه خبرنگاران از سازمان ورزش به دلیل کمک پنهانی به استقلال گلایه می‌کند: «ما هنوز پولی از سازمان نگرفته‌ایم اما استقلال درحالی از سازمان کمک مالی دریافت می‌کند که ما از آن بی‌خبریم و این کمک، به صورت پنهانی به آنها می‌رسد.»

افشاگری حبیب کاشانی اما همراه است با انتقاد از شرایط مالی پرسپولیس، مدیرعامل پرسپولیس با برشمردن مشکلات مالی این باشگاه تاکید کرد: این باشگاه نیازمند کمک‌های مالی است.وی در ادامه افزود: برای حضور آقای قطبی در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی آزادی به دنبال تعامل بودیم اما با ما همکاری لازم صورت نگرفت.

 وی در ادامه انتقاد تلویحی از حریف سنتی، در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولان استقلال که اسپانسری مشترک با تیم پرسپولیس دارند، از حضور سرمربی تیم‌شان در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی ممانعت به عمل نمی‌آورند، گفت: در قرارداد ما با حامی مالی‌مان قید شده است که باید مصاحبه‌ها مقابل تابلوی تبلیغاتی با نام همان موسسه انجام شود.

 شاید در مفاد قرارداد استقلال این نکته ذکر نشده باشد که بهتراست در این خصوص از آقای فتح‌الله‌زاده سئوال کنید.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه از دریافت کمکی یکصد میلیون تومانی از رضا افتخاری، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ برتر خبر داد و افزود: با دریافت این پول توانستیم حداقل برای یک هفته خود را سرپا نگاه داریم.

 وی درخصوص جذب حامی مالی خارجی برای تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قرار براین است که اگر باشگاه تصمیم به جذب بازیکن خارجی گرفت با جذب حامی مالی خارجی بخش عمده‌ای از رقم قرارداد این بازیکن را پرداخت کند.

سخنان حبیب کاشانی در حالی است که سازمان تربیت بدنی هیچ‌گاه پاسخ روشنی به انتقادهای چندباره مدیران پرسپولیس نداده است. با این حال نمی‌توان سازمان ورزش را نسبت به موضع‌گیری مدیرعامل پرسپولیس و برخی اعضای هیات مدیره این تیم بی‌تفاوت دانست.

در همین راستا بود که خبرگزاری فارس از منبع خبری که مدیران پرسپولیس معتقد بودند منتسب به سازمان ورزش است، از تغییر حبیب کاشانی مدیرعامل و حسن بیادی خبر داد. به نوشته فارس، نامه یک نهاد نظارتی، احتمال ایجاد تغییر در مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تهران را افزایش داده بود.چندی پیش یک نهاد نظارتی در نامه‌ای عنوان کرد که حبیب کاشانی به دلیل دوشغله بودن، مجوز فعالیت در باشگاه پرسپولیس تهران را ندارد. به همین دلیل، باید مدیرعامل جدیدی از سوی سازمان تربیت بدنی جایگزین وی شود.

 این نامه در راستای اجرای اصل 141 قانون اساسی و ماده واحده آن صورت می‌گیرد.بر این اساس، افراد حق فعالیت در 2 شغل دولتی را به صورت همزمان ندارند.

 این اما تمام ماجرا نبود. حسن بیادی، عضو دیگر هیأت‌مدیره در گفت‌وگو با ایسنا منبع شایعه تغییر هیأت‌مدیره را مرتبط با سازمان عنوان کرد: «تاکنون میان هیات مدیره و رئیس سازمان تربیت بدنی چنین صحبتی رد و بدل نشده است، به نظر می‌رسد اینها شایعاتی است که تنها در برخی از رسانه‌های اینترنتی و نوشتاری مطرح شده که البته منبع این اخبار نیز افراد معدودی بودند که با روابط عمومی سازمان تربیت بدنی در ارتباط هستند.کاشانی در مدت حضورش در پرسپولیس عملکرد موفقی داشته که حتی استقلالی‌ها نیز بر این مسئله اذعان دارند.

حضور 90 هزار تماشاگر در یک روز غیر تعطیل و در ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد که هواداران نیز از عملکرد مجموعه مدیریتی باشگاه راضی هستند.» همین ادعا باعث جدال کلامی میان سازمان و بیادی شد.مدیر روابط عمومی سازمان در گفت‌وگو با یک روزنامه همسو از شکایت از بیادی خبر داد.

 تحولات پرسپولیس در حالی است که حبیب کاشانی به صراحت از کمک نکردن سازمان ورزش به این تیم در آستانه دربی گلایه می‌کند.

 شاید به همین دلیل است که برخی از اهالی فوتبال در تحلیل شرایط موجود معتقدند فشار غیر مستقیم سازمان ورزش و تزریق نکردن منابع مالی به پرسپولیس در حالی که به ادعای کاشانی، استقلال از کمک مالی سازمان برخوردار است، پیش‌درآمد فشار برای ناکامی این تیم در دربی است و شاید به دنبال آن نارضایتی هواداران از مدیریت پرسپولیس. این حرکت شاید پروسه تغییرات را تندتر کند.