همشهری آنلاین: پنجاهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته‌های پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک با حضور ۱۹ کشور آغاز شد که نمایندگان بادی کلاسیک کشورمان موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۱ نقره شدند.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، روز نخست رقابت‌های آسیایی 2016 چین پس از برگزاری کنگره فنی، با رقابت بین ورزشکاران رشته‌های فیزیک و بادی کلاسیک در سالن مسابقات که طبقه سوم هتل محل اقامت تیم‌ها بود آغاز شد.

ابتدا نمایندگان رشته فیزیک بر روی استیج مسابقات حضور یافتند که امیرمحمد سلیمیان، تنها نماینده فیزیک کشورمان در دسته آخر به رقابت پرداخت و نتواست به فینال مسابقات راه یابد.

سپس ورزشکاران بادی کلاسیک در 8 دسته قدی برابر حریفان خود صف‌آرایی کردند که کشورمان فقط سه نماینده در دسته‌های قدی 168، 175 و 181 سانتی‌متر داشت.

در نهایت نخستین مدال طلای کاروان ایران را آرمان رضوانی در دسته منهای 168سانتی‌متر و دومین مدال طلا را محمد قاسمی در دسته 181 سانتی‌متر به دست آوردند.

همچنین وحید بادپی نماینده دسته منهای 175سانتی‌متر بادی کلاسیک کشورمان با مدال نقره به کار خود پایان داد و اورالی بادی کلاسیک آسیا به قهرمان چینی رسید.