همشهری آنلاین: بایرن مونیخ پس از کسب قهرمانی بوندس‌لیگا در فصل جاری توانست به دومین موفقیت بزرگ خود دست یابد. سرخ‌پوش‌های مونیخ در ضربات پنالتی بوروسیا دورتموند را شکست دادند و قهرمان جام حذفی آلمان شدند.

شامگاه شنبه (۲۱ ماه مه/ ۱ خرداد) دیدار نهایی جام حذفی آلمان میان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، قهرمان و نایب ‌قهرمان این فصل بوندس‌لیگا انجام گرفت. نبرد دو تیم در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد. هر دو تیم این فرصت را داشتند که بر شمار موفقیت‌های خود در این رقابت‌ها بیافزایند. بایرن مونیخ با ۱۷ عنوان و بوروسیا دورتموند با ۳ عنوان قهرمانی جام حذفی پا به فینال این مسابقات گذاشتند.

این دیدار برای ماتس هوملز، کاپیتان بوروسیا دورتموند پیکاری حساس بود. او در فصل آتی در خدمت بایرن مونیخ خواهد بود. هوملز پیش از پیوستن به دورتموند سال‌های زیادی را در تیم‌های نوجوانان و جوانان بایرن مونیخ تجربه کرده بود و حال پس از ۸ سال فعالیت در دورتموند به باشگاه دوران نوجوانی‌اش برمی‌گردد.

فینال جام حذفی آلمان آخرین دیدار پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ به عنوان سکاندار کشتی سرخ‌پوش‌ها بود. مونیخی‌ها تحت هدایت گواردیولا سه بار پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شدند، اما نتوانستند هرگز به فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا صعود کنند. گواردیولا از فصل آتی در خدمت باشگاه انگلیسی منچستر سیتی خواهد بود.

هر دو تیم در نیمه نخست این دیدار نهایت تلاش خود را کردند تا مرتکب اشتباهی خطرآفرین نشوند. توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود و هیچ یک از دو تیم نتوانستند در نیمه اول به طور جدی خطرآفرین باشند و به موقعیت‌های عالی دست یابند. یکی از معدود فرصت‌های خوب شوت توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ بود که پشت محوطه جریمه روانه دروازه دورتموند شد، اما با فاصله‌ای کم از روی تیر افقی گذشت.

تلاش و دوندگی دو تیم در نیمه نخست در نهایت بی‌نتیجه ماند و ۴۵ دقیقه اول بازی با تساوی عادلانه صفر بر صفر به پایان رسید.
بازیکان هر دو تیم در نیمه دوم تحرک بیشتری از خود نشان دادند و هم از لحاظ نبرد تن‌به‌تن و هم از لحاظ تهاجمی با شور و قدرت بیشتری در میدان حاضر شدند. بایرن مونیخ در مقایسه با دورتموند اگر چه موقعیت‌های بیشتری داشت و خطرآفرین‌تر بود، اما در نهایت نتوانست از فرصت‌های به‌ دست آمده سود جوید.

بوروسیا دورتموند نیز در نیمه دوم بازی تهاجمی‌ عمل کرد، اما تلاش‌های زردپوش‌ها نیز مانند بایرن مونیخ بی‌حاصل ماند. بایرن مونیخ علیرغم فشار بر حریف نتوانست حملات خود را به نتیجه برساند و پیکار دو تیم در وقت قانونی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

تلاش‌های تهاجمی هر دو تیم با به صدا درآمدن سوت آغاز وقت اضافه ادامه یافت. به ویژه دورتموندی‌ها در دقیقه ۱۰۳ به فرصتی استثنایی دست یافتند، اما شوت هنریک مختاریان، ملی‌پوش ارمنی دورتموند از کنار دروازه مونیخ گذشت.

مونیخی‌ها نیز فرصت گلزنی داشتند، اما دروازه دورتموند در پی عملکرد شتاب‌زده حریف بسته ماند. در وقت اضافه نیز گلی میان دو تیم رد و بدل نشد و کار به ضربات پنالتی کشید.

ستارگان بایرن مونیخ در زدن ضربات پنالتی خونسردی بیشتری از خود نشان دادند و تنها یکی از ضربات آنها را دروازه‌بان دورتموند مهار کرد. زردپوش‌های دورتموند تنها ۳ ضربه از ۵ پنالتی را به ثمر رساندند و به این ترتیب هم در بوندس‌لیگا و هم در جام حذفی آلمان پس از بایرن مونیخ نایب ‌قهرمان شدند.