همشهری آنلاین: دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای از جمله حضور در زیر سیاه چادرهای عشایری برای کودکان اجرا کرد.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: فضای سبز موزه نیاوران، معماری قاجاری، مولاژ کتیبه‌های دوران مختلف، سفر در زمان و .... جذابیت خاصی را برای کودکان ایجاد کرده بود.

وی افزود: گروه رازگردونه قصه نمکی از قصه‌های بسیار قدیمی ایرانی را در فضای زیبا و دوست‌داشتنی چادر عشایری برای کودکان اجرا کرد.

مادر نمکی در این برنامه گفتگو با نمکی را با لهجه شیرین بختیاری انجام داد و این درحالی بود که نمکی و مادرش لباس‌های زیبای بختیاری برتن داشتند.

کفاش‌زاده ایستگاه بعدی درنظر گرفته شده برای کودکان را باغ کتیبه‌ها و کتیبه‌ای سخنگو اعلام کرد و افزود: در این برنامه کتیبه سخنگو داستان زندگی خودش را تعریف کرده و از کودکان خواست تا آنها هم کتیبه‌های خود را درست کنند.

کودکان نیز در زیر نور آفتاب برروی گل‌های از پیش آماده شده نقشی به یادگار حک کردند.

این پژوهشگر ابراز امیدواری کرد که موزه‌ها در طول سال برنامه‌هایی برای کودکان در نظر بگیرند و این برنامه‌ها به چند مناسبت محدود نشود.