تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۹

همشهری آنلاین: توقف در ضلع شمال مصلی از تقاطع بزرگراه حکیم ـ کردستان تا پل سیدخندان، در ضلع جنوب مصلی، از خیابان شهید بهشتی حدفاصل سهرودی تا قائم‌مقام، از ساعت 5:30 روز عید مطلقاً ممنوع است.

دکتر محمد عیدیان، جانشین رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، در نشست خبری به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: « همچنین در خیابان مفتح حدفاصل شهید بهشتی تا مطهری توقف مطلقاً ممنوع است و فقط خودروهای شرکت واحد و تعدادی تاکسی در این مسیر تردد می‌کنند و توقف ممنوع است.»

همچنین در ضلع شرقی مصلی از خیابان آهن‌چی از بزرگراه رسالت تا شهید بهشتی ورود ممنوع است. از بزرگراه مدرس تا پل فجر نیز به صورت رفت و برگشت توقف ممنوع است و خودروهای شخصی با توجه به حجم مراجعه دچار محدودیت ورود به محدوده می‌شوند.

به گزارش سامانه مدیریت ارتباطات شهرداری تهران، جانشین رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر زمان انتقال نمازگزاران توسط اتوبوس‌ها و مترو را ساعت 5 صبح روز عید فطر اعلام کرد و گفت: «از ساعت 5 صبح روز عید اتوبوس‌های شرکت واحد از جلوی مساجد مشخص که تابلویی هم جلوی آنها نصب شده به سمت مصلی و ایستگاه های مترو حرکت می کنند.»

ساعت آغاز مراسم جایگاه 30/7 اعلام شده است. این در حالی است که نماز عید سعید فطر از ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آماده پذیرایی از نزدیک به دو میلیون نمازگزار است.

418 دستگاه اتوبوس از 283 نقطه محلات، مساجد و میادین نمازگزاران را به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) انتقال می‌دهند و سه هزار دستگاه اتوبوس هم از کل 308 خط اتوبوس‌رانی شهر تهران نمازگزاران را به مصلی منتقل می‌کنند.

به گفته عیدیان شرکت متروی تهران تعهد کرده تا فاصله حرکت قطارها را از چهار دقیقه به سه دقیقه برساند و اگر جمعیت نمازگزاران حاضر در مترو افزایش یابد این شرکت می‌تواند فاصله حرکت قطارها را به کمتر از سه دقیقه هم کاهش دهد.

او با بیان اینکه بروشور و نقشه مصلی در اختیار نمازگزاران قرار خواهد گرفت، گفت: «در نقشه مصلی همه خدماتی که به نمازگزاران ارایه می‌شود از جمله جایگاه یگان‌های امداد و نجات، اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر، درهای خروجی مصلی، مسیرها و غیره مشخص شده است.»

جانشین رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: «پنج پارکینگ در اطراف مصلی آماده پارک خودروهای سواری نمازگزاران است که از آن جمله می‌توان به پارکینگ مجتمع امام خمینی (ره) در شمال مصلی و پارکینگ بنیاد مستضعفان در شمال غرب مصلی با ظرفیت سه هزار سواری، پارکینگ بیهقی در غرب مصلی با ظرفیت پنج هزار سواری، پارکینگ ارتش در جنوب شرقی با ظرفیت سه هزار سواری و پارکینگ جنوب غربی مصلی با ظرفیت 500 تا یک هزار سواری برای پارک خودروهای نمازگزاران آماده شده است.»