همشهری آنلاین: نماز جمعه هفتم خرداد در تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن گفت: حکام سعودی با وجود اعزام هیات ایرانی برای حل مشکل زائران ایرانی خانه خدا سنگ اندازی می‌کنند و هیچ تعهدی برای حفظ کرامت و امنیت زائران ما نمی‌دهند. وي افزود: حکام جاهل سعودی در این زمینه همچنان لجبازی می‌کنند و در برابر خواسته‌های به حق ملت ایران بی‌تفاوت هستند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود تخریب عناصر و نهادهای انقلابی از جمله روحانیان انقلابی و وفادار به نظام با آرم آخوند حکومتی و تندرو، نهادهای تاثیرگذار در انقلاب و نظام از جمله سپاه پاسداران و شورای نگهبان و دو قطبی کردن جامعه را از جمله تلاش‌های دشمنان عنوان کرد و گفت نباید با پرداختن به مسایل فرعی از اهداف و تلاش‌های دشمن غافل بود.
به گفته آیت الله خاتمی تنها راه پیروزی بر دشمن ایستادگی در برابر آن و داشتن بصیرت انقلابی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کارشکنی‌های حکام آل سعود برای برگزاری مراسم حج گفت:ما حجی می‌خواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج تامین شود.

خطیب نماز جمعه تهران درخصوص مراسم حج امسال و مذاکراتی که درباره آن در جریان است اظهار داشت: آخرین اطلاعی که امروز دریافت کردم این بود برای بار دوم هم که هیئت ایرانی برای امور حج امسال به جده رفتند اما متاسفانه همچنان حکام لجباز آل سعود در برابر دو خواسته بحق ملت ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود: ما دو حرف داریم؛ مردم ما مردم عزیز و با کرامتی هستند ما حجی می‌خواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج تامین شود نه سفارت خانه و نه کنسولگری داریم هر چه می‌گویند تضمین دهید نمی‌دهند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: بعثه رهبری ،سازمان حج و زیارت تمام تلاش را به کار بردند امسال حج برگزار شود انها نگذاشتند و سدعین سبیل الله کردند. حکام و مفتیان جنایتکار آنها می گوید این ایرانی‌ها هستند که نمی‌خواهند بیایند.

وی خطاب به حکام ال سعود گفت:شما مصداق کسانی هستید و سد عن سبیل لله کردید که کار کفار است و مصداق ضلال بعید هستید.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این حقیقت و حادثه بار دیگر نشان داد- همانند در حادثه جمعه خونین و جانباختن حاجیان عزیز - آل سعود لیاقت حرمین شریفین را ندارند و باید حرمین شریفین تحت نظر هیاتی از دول اسلامی باشد که دلداده عمیق به اسلام باشند و جانشان مملو از نفرت از استکبار باشد. بهگفته آیت الله خاتمی عمله و اکره صهیونیستها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: در نظام اسلامی نباید تهمت و افترا نسبت به هرکسی و هرسلیقه‌ای بازار داشته باشد، زیرا تهمت زدن با جامعه اسلامی سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه تهمت و افترا در اسلام همواره مورد نکوهش قرار گرفته است گفت: این طور نمی‌شود کسی که می‌داند مطلبش تهمت و یا افترا است آن را در فضای مجازی نشر دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: بهتان و تهمت زدن هم سنگ شرک است و نباید در فضای مجازی به نهاد اسلامی تهمت زده شود زیرا تهمت در رسانه‌های شنیداری و دیداری بسیار گناه بزرگی است.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: اگر کسی شورای نگهبان را زیر سوال برد این گناهش کمتر از گناهان بزرگ دیگر نیست، زیرا که این یک عمل ضد اخلاقی است و باید از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف تهمت یاد آورشد: تهمت بعد فردی دارد و متعاقب آن کسی به دیگری تهمت می‌زند و نسبت ناروا می‌دهد، در بعد دیگری به جمع و شهری تهمت زده می‌شود که این نیز رفتار نادرست است.

احمد خاتمی با بیان اینکه بهتان یک دروغ آشکاری است که برای برخی از افراد زده می‌شود گفت: ریشه تهمت سوظن است و اگر در شهری تهمت زدن رواج پیدا کند این شهر دیگر شهر اسلامی نیست ، زیرا این عمل باعث اختلاف و دو دستگی در جامعه اسلامی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: خیانت به خود و دیگران یک عمل ضد ارزشی است و هرچه این خط قرمز رعایت نشود حریم خدا رعایت نشده است، همانطوری که دلسوزی نیز یک عمل بسیار پسندیده است و انسان دلسوز عمر ارزشمند خود را حفظ کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان همه را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: نباید با زدن حرف‌های ناروا به دیگران، اختلاف را در جامعه اسلامی گسترش دهیم، زیرا این عمل با جامعه اسلامی انطباق ندارد.