همشهری آنلاین: نفرات برتر پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های مختلف «زوران»، «هلپرکی»، «طناب‌کشی» و «بازی‌های بومی محلی» در اختتامیه جشنواره معرفی شدند.

جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور 14 تیم داخلی و خارجی در رشته‌های مختلف به میزبانی شهرستان مریوان برگزار شد که 14 تیم داخلی و خارجی از شهرهای مختلف حضور داشتند و بازی‌های بومی و محلی خود را به نمایش گذاشتند.

در مسابقات «زوران» در وزن 65 تا 75 کیلو، حسین بیرانوند از لرستان مقام اول، ایوب گنج‌نژاد از گلستان مقام دوم و مرسل رضایی از اردبیل مقام سوم را کسب کردند.

در مسابقات «زوران» در وزن 76 تا 85 کیلو، یعقوب کُرد از گلستان مقام اول، میعاد دستتوم از مریوان مقام دوم و آرام رحیمی از سنندج مقام سوم را به دست آوردند.

همچنین در وزن 90 تا 120 کیلوگرم ابوالفضل بربط و فواد طاهرنژادیانی از مریوان مقام اول و دوم و عباس ابری مقام سوم را تصاحب کردند.

در نتیجه تیمی مسابقات «زوران»، گلستان با 27 امتیاز، مریوان با 18 امتیاز و همدان با 10 امتیاز مقام‌های اول را تا سوم را کسب کردند.

در مسابقات «هلپرکی» گروه هلپرکی سلیمانیه مقام اول، گروه هلپرکی مریوان مقام دوم و گروه هلپرکی سقز مقام سوم را از آن خود کردند.

همچنین در مسابقات «بومی و محلی» اردبیل با بازی «لزکی» مقام اول و گلستان با بازی «ذکر خنجر» مقام دوم را کسب کردند.

در مسابقات «طناب‌کشی» نیز خوزستان، مریوان و لرستان مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.