همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم در خصوص وضعیت پردیس‌های خودگردان هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده اما سیاست کلی این است که پردیس‌ها تا حد امکان تجمیع شوند.

به گزارش مهر، حسین حسینی گفت: روند تجمیع پردیس‌های خودگردان مربوط به پردیس‌های بین‌المللی نیست و در حال حاضر نیز تنها دو پردیس بین‌المللی در دانشگاه تهران و صنعتی شریف وجود دارد.

وی افزود: سیاست وزارت علوم براین است که مابقی پردیس‌های دانشگاه‌ها در درون دانشگاه ساماندهی شوند و شکل پذیرش به صورت نوبت دوم ساماندهی شود.

  • تغییر فعالیت پردیس ارس دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه از سال گذشته روند پذیرش دانشجو در پردیس ارس دانشگاه تهران متوقف شده است، گفت: برای این پردیس ماموریت خاص پژوهشی برنامه‌ریزی شده است و پس از تصویب در هیات امنا ماموریت این پردیس تغییر خواهد کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: دانشگاه رویکرد پذیرش دانشجو در پردیس ارس را دنبال نمی‌کند و منطقه آزاد ارس نیز به دنبال انجام پژوهش در این پردیس است.

وی عنوان کرد: پذیرش دانشجو در پردیس البرز نیز به دانشگاه منتقل شده است و کلاس‌های جداگانه برای دانشجویان این پردیس برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: پردیس بین‌الملل دانشگاه نیز قرار است طی ۵ سال ۵۰ درصد ظرفیت خود را به پذیرش دانشجوی بین‌المللی اختصاص دهد.