نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم شامگاه روز گذشته با حضور چهره‌های فرهنگی و سیاسی، خانواده شهیدان مدافع حرم و جمعی از علاقه‌مندان در مرکز همایش‌های صدا و سیما به پایان رسید و برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش همشهري، مراسم اختتاميه با اجراي محمدحسين خسروي ساعت21 آغاز شد و زنده و مستقيم از شبكه تلويزيوني افق روي آنتن رفت. سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از سخنرانان برنامه بود و در بخشي از آن ابراهيم حاتمي‌كيا به نمايندگي از اعضاي هيأت داوران شامل مسعود ده‌نمكي، عليرضا رضاداد، محمد خزاعي و مصطفي رزاق‌كريمي روي صحنه آمد.

خالق «ديده‌بان» و «آژانس شيشه‌اي» پس از سخنراني براي حاضران در سالن، بيانيه هيأت داوران را خواند. در بخشي از اين بيانيه چنين آمده است: «جشنواره فيلم مدافعان حرم روايت ماندگاري اين زينبيان زمانه است كه با خطرات و مخاطرات بسيار، جاودانه‌ترين لحظات رشادت و عشق و ايمان و عروج و اخلاق را براي امروز و فرداي تاريخ ثبت كردند.» سپس نوبت به مهم‌ترين بخش مراسم يا همان اهداي جوايز و معرفي برگزيدگان رسيد.

هيأت داوران برگزيدگان 2بخش نماهنگ‌ و مستند را معرفي كردند كه در بخش نماهنگ، ديپلم افتخار بهترين اثر به «موج دريا» به كارگرداني جواد مزدآبادي اهدا شد. تنديس بهترين نماهنگ به «لبيك» به كارگرداني مشترك محمد و حسين بوشهري رسيد و هيأت داوران لوح‌تقدير جشنواره را به حامد زماني اهدا كرد. مراسم با اجراي زنده عليرضا افتخاري و محمد ياوري ادامه يافت و با حضور مسئولان، از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم تقدير شد.

هيأت داوران در بخش آثار مستند 5 اثر را معرفي كرد كه در اين بخش ديپلم افتخار به روح‌الله رفيعي كارگردان «خالد و مجتبي» و ناصر نادري براي «رد پاي فرشته» رسيد. جايزه ويژه داوران به محمدهادي نعمت‌اللهي كارگردان «فرمانده» اهدا شد و تنديس بهترين كارگرداني به وحيد فراهاني براي «بي‌جي» رسيد. «پل» به تهيه‌كنندگي مرتضي شعباني و كارگرداني اميرحسين نوروزي تنديس بهترين فيلم را برد و تنديس و جايزه ويژه دبير جشنواره هم به مجموعه آثار محسن اردستاني رستمي تعلق گرفت.