همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پیشنهاد حذف پسوند غیرانتفاعی از مراکز غیردولتی ارائه شده اما هنوز شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را بررسی و تصویب نکرده است.

به گزارش ایرنا، دكتر مجتبی شریعتی نیاسر درباره دلايل مفيد بودن حذف واژه غيرانتفاعي از عنوان موسسات آموزش عالي غيردولتي، افزود: موسسات آموزش عالي بر پایه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رشد می‌کنند و اگر بخواهند منحل شوند، موسسات موجود ما که ضعیف هم هستند به راحتی زیر بار نمی‌روند، چون اگر منحل شوند، اموال آن‌ها طبق آیین‌نامه باید در اختیار وزارت علوم قرار گیرد.

شریعتی نیاسر، در بیان دلایل دیگر موثر بودن اين طرح، ادامه داد: اگر هم موسسه‌ای بخواهد توسعه پیدا کند، طرح باز هم موثر خواهد بود زیرا بخش خصوصی در جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بداند سرمایه‌اش از بین نمی‌رود و سوددهی و رشد دارد و خود متولی کار خواهد بود و اگر بداند جایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که صاحب آن دیگری است، چنين کاری انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: اما مسئله‌ای که مطرح می‌کنند این است که بخش غیردولتی که از تبصره‌ها و بندهایی استفاده می‌کند اگر منحل شود این بندها و تبصره‌ها چه می‌شود، که البته راه‌حل آن ساده است و می‌شود برای آن ضوابطی تهیه کرد، بنابراین قطعا پیشنهاد و توصیه ما این است که واژه غیرانتفاعی از عنوان موسسات غیردولتی حذف شود تا زمینه رشد آنها فراهم شود.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم مسئله حذف واژه غیر انتفاعی را حدود دو سال پیش مطرح کرده و به سرانجام رسیدن آن برای این وزارتخانه اولویت دارد. این طرح یک بار هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت که اعتراض و انتقادهایی به آن وارد شد و مقرر شد بازنگری شود که بازنگری آن در وزارت علوم انجام گرفت و دوباره به شورا داده شده و هم اکنون منتظر تصویب آن هستیم.