همشهری آنلاین: سهراب مرادی در دومین مسابقه وزنه‌برداری گزینشی المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شد تا راه برای المپیکی شدنش باز شود.

سهراب مرادی که در رقابت‌های وزنه‌برداری پان آمریکن در شهر کارتاگینای کلمبیا شرکت کرده بود، در پایان رقابت دسته 94 کیلوگرم با مجموع 324 کیلوگرم در جایگاه هشتم قرارگرفت و بدین ترتیب در دومین رقابت گزینشی المپیک 2016 ریو حضور پیدا کرد تا در زمان باقی مانده تا بازی‌های المپیک، با خیالی راحت خود را برای این رویداد بزرگ ورزشی آماده کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، با توجه به این که هر وزنه‌بردار برای حضور در بازی‌های المپیک ریو باید در دو رویداد گزینشی المپیک حضور داشته باشد، برهمین اساس سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی کشورمان پس از رقابت‌های بین المللی جام فجر، در دومین تورنمنت بین‌المللی و گزینشی المپیک خود در کلمبیا به روی تخته رفت تا رسماً مجوز المپیکی شدن خود را کسب کند.

ملی پوش کشورمان روز شنبه (22 خرداد) در رقابت دسته 94 کیلوگرم مسابقات گزینشی المپیک در منطقه آمریکای جنوبی با مجموع 324 کیلوگرم به مقام هشتم دست یافت.

مرادی در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه 144 کیلوگرمی را بالایی سر برد، ولی در مرتبه دوم وزنه 145 کیلویی را مهار نکرد و مرتبه سوم روی تخته نرفت تا در پایان حرکت یک ضرب در جایگاه هشتم قرار گیرد.

وي در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کرد و سپس برای حركت دوم وزنه 180 کیلوگرم را بالای سر برد و در مرتبه سوم انصراف خود را اعلام کرد تا به جایگاه ششم برسد.

مرادي در پایان با حدنصاب 324 کیلوگرم در مجموع توانست جایگاه هشتمی را از آن خود کند.