همشهری آنلاین: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در تذکری تاکید کرد: اعضای کمیسیون های تخصصی به رغم عنوان آنها سلیقه‌ای انتخاب شدند که علی لاریجانی اعلام کرد: آیین نامه داخلی مجلس اصلاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمیده زرآبادی در جلسه علنی سه شنبه-25 خرداد- مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره نحوه عضویت افراد در کمیسیون های تخصصی مجلس با استناد به مواد 31، 33 و 93 آیین نامه داخلی مجلس گفت: این مواد امکان برداشت متفاوت درباره زمان قرائت نمایندگان غایب و تاخیرکننده را فراهم کرده و سبب شده که نمایندگان بارها در این مورد تذکر دهند، لذا اگر آیین نامه اصلاح شود مشکلاتی از این دست رفع شده و از اتلاف وقت جلو گیری می کند.

وی در تذکر دیگری در خصوص نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی افزود: متاسفانه کمیسیون‌های تخصصی به رغم عنوان آن به صورت سلیقه ای انتخاب شدند لذا متن آیین نامه در برای رفع مشکلات باید اصلاح شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اول زرآبادی گفت: قرائت اسامی تاخیرکنندگان در ابتدای جلسه انضباط ایجاد می کند، اما اگر در راستای اصلاح آیین نامه پیشنهادی دارید، پیشنهاد خود را در این زمینه به کمیسیون آیین نامه داخلی ارائه دهید.

وی در پاسخ به تذکر دوم نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: آیین نامه در این خصوص مقداری گردنویسی دارد، البته در هر دوره چنین مشکلی وجود داشته و از آنجا که روسای شعب که منتخبان نمایندگان هستند باید اعضای کمیسیون‌ها را مشخص کنند و نقش انسان در این زمینه موثر است، ممکن است تشخیص ها متفاوت باشد.

رئیس مجلس افزود: در آینده که اصلاحات آیین نامه ای انجام می‌شود، پیشنهادهای نمایندگان در این خصوص ارائه شود، تا مواد 41 و 42 آیین نامه صریح تر و شفاف شوند.