قاتل شطرنجی روسی که قصد داشت به تعداد خانه‌های شطرنج دست به 64 قتل بزند، روز گذشته وقتی در مقابل قضات دادگاه مسکو قرار گرفت، گفت: قتل مثل عشق است، وقتی کسی را می‌کشید عاشقش می‌شوید.

به گزارش رویترز، این مرد 33 ساله روسی که متهم به قتل 49  نفر است، در جلسه روز سه‌شنبه، از دادگاه خواست که به فهرست جنایاتش، 11 قربانی دیگر اضافه شود.

وی خطاب به هیات منصفه گفت: وقتی اولین قربانی‌اش را به قتل می‌رسانده، احساس می‌کرده برای اولین بار عاشق شده است.

«الکساندر پیچوشکین» که سال گذشته به اتهام ارتکاب قتل‌های زنجیره‌ای در پارک بتیسف دستگیر شد، به قاتل شطرنجی در روسیه شهرت یافته است، چرا که قصد داشت بتواند با هر قتل، یکی از خانه‌های صفحه‌ شطرنج 64 خانه‌ای را پر کند.

«پیچوشکین» پس از توضیح این که چطور آدم‌کشی را از سن 18 سالگی با به قتل رساندن همکلاسی‌اش آغاز کرده بود، به دادگاه گفت: اولین قتل مثل اولین عشق است که هرگز آن را فراموش نمی‌کنی.

او گفت: به همکلاسی‌ام پیشنهاد کردم که با هم یک نفررا بکشیم، اما او نپذیرفت، برای همین من خودم او را کشتم و کمک کردم تا به دنیای بهتری برود.

«الکساندر» ادامه داد: با قتل به آدم‌ها کمک می‌کنی به دنیای بهتری بروند، بنابراین هر چه فردی به تو نزدیکتر باشد و بهتر او را بشناسی، کشتنش برایت لذت‌بخش‌تر می‌شود.

در تمام مواردی که مرتکب قتل شدم فقط به یک دلیل، مرتکب قتل شدم که زنده بمانم؛ چون وقتی کسی را می‌کشی، دوست داری که زنده بمانی.

این قاتل بی‌رحم  تصاویر لحظات جنایات خود و درگیری‌هایش با قربانیان و اثر مقاومت مقتولان که هنگام درگیری روی دست‌هایش بر جای مانده بود را برای دادگاه بیان کرد.

وی به دادگاه گفت: انصاف نیست که 11 تن دیگری را هم که من به قتل رسانده‌ام فراموش کنید.

«الکساندر» که به نام «دیوانه بتیسف اسکای» شهرت دارد، سال گذشته دستگیر شد، بعد از آنکه طعمه‌های خود را که اکثرا الکلی‌ها و افراد مسن بودند به بهانه خوردن ویسکی بر سر مزار سگ مورد علاقه‌اش به انتهای پارک بتیسف اسکای مسکو می‌کشاند،  آنها را با ضربات سنگ و چاقو به قتل می‌رساند.