«من خيال تو نيستم» به كارگرداني حميد شريفزاده پس از 3سال و پيگيريهاي فراوان روي صحنه رفته و نيما رئيسي، رؤيا بختياري، مهدي فريضه، بهاران بنياحمدي و كيميا ملايي بازيگران آن هستند. اين نمايش تا 3تير هر روز ساعت 19:50ميزبان علاقهمندان تئاتر است.
- بدقولي مديران انجمن تئاتر
شريفزاده كه بيشتر بهعنوان بازيگر تلويزيون و سينما شناخته ميشود، درباره اجراي من خيال تو نيستم در جشنواره تئاتر مقاومت به همشهري ميگويد: «آن زمان از من خواسته شد نمايشي را در جشنواره شركت دهم. مديران انجمن تئاتر انقلاب، قول حمايت دادند و من شروع به نگارش نمايشنامه كردم. بعد از اجراي نمايش در تئاتر مقاومت، ديگر خبري از انجمن نشد و آنها به هيچكدام از وعدههاي خود مبني براي حمايت در اجراي عمومي عمل نكردند.» وي ادامه ميدهد:
«اين در حالي است كه انجمن خود توليدكننده نمايش بود. 3سال از زمان توليد گذشت و من به تنهايي دنبال سالن مناسب براي اجرا بودم. در نهايت موفق شدم در ايرانشهر اجرا بگيرم. خيلي تلاش كردم در تئاترشهر يا تالار حافظ كه بلكباكس دارند اجرا بگيرم كه نشد. در اين 3سال كسي پاسخگو نبود و حالا سؤال من اين است كه آيا مديريت تئاتر شهر نميتواند از نمايش دارنده 7جايزه حمايت كند؟ از يك طرف ميگويند نمايشهاي ارزشي توليد كنيد و از سوي ديگر بهنظر ميرسد سالنها با برخي مراودهها بهدست گروههاي خاص ميرسد.»
- حمايت از سفارشينويسها
شريفزاده كه تهيهكنندگي نمايش من خيال تو نيستم را عهدهدار شده، تصريح ميكند: «تعريف مديران از حمايت از كارهاي دفاعمقدسي و ارزشي بيشتر كارهاي سفارشي است. تئاتر براي همه در حد شعار باقي مانده است. من بعد از 3سال ديگر حق انتخاب نداشتم و بعد از آنكه از تئاترشهر قطع اميد كردم، خوشبختانه مديران تماشاخانه ايرانشهر با اجراي نمايش موافقت كردند و توانستيم در تالار ناظرزاده اجرا برويم.» اين كارگردان جوان معتقد است در شرايط فعلي كارگردانان بايد مستقل كار كنند تا زندگي هنري آنها لكهدار حرف مديران نشود.
او با اشاره به سفارشي بودن برخي نمايشهاي دفاعمقدس عنوان ميكند: «در حوزه دفاعمقدس آنقدر كار سفارشي شده كه ديگر جنگ را مختص يك گروه ميدانند. درصورتي كه جنگ فراگير بود و همه در آن حضور داشتند. چرا از موضوعهاي سفارشي حمايت ميشود اما برخي نمايشها ديده نميشوند؟»
- تعريفي از روابط انساني
شريفزاده درباره موضوع من خيال تو نيستم هم ميگويد: «داستان درباره آدمهايي است كه در دوران جنگ عاشق بودند. در اين نمايش به روابط انساني پرداختم؛ روابطي كه در دوران جنگ هم اتفاق افتاده است. متأسفانه در نمايشنامههاي امروز به شخصيتهاي جنگ چنان بال و پر داده ميشود كه تماشاگر به آنها نميرسد. درصورتي كه آدمهايي كه ميجنگيدند افراد زميني بودند. من تلاش كردم نگاهي امروزي داشته باشم و كار شعاري انجام ندهم كه تماشاگر را دلزده كند.»
- ترجيح بر كار نكردن
حميد شريفزاده، كارگردان درباره برنامه آينده خود پس از اجراي عمومي نمايش ميگويد: «ديگر ترجيح ميدهم نمايشنامه بنويسم يا در نمايش بازي كنم اما كارگرداني نكنم. در اين شرايط بايد خيلي صبور باشي كه بتواني نمايشي روي صحنه ببري و من اعتراف ميكنم ديگر نميتوانم. شرايط براي كارگردانان تئاتر بهويژه جوانان خيلي سخت شده است.» مهدي فريضه تنها بازيگري است كه از اجراي جشنواره تا اجراي عمومي من خيال تو نيستم باقي مانده و شكل اجرا هم تا حدودي تغيير كرده است.