گروه ورزشی: علی فتح‌الله‌زاده همچنان بر مواضع قبلی خود پافشاری کرد. این نتیجه جلسه 18مهر بود.

کنفرانس مطبوعاتی مسئولان باشگاه استقلال البته با گزارش کوتاهی از فعالیت‌های علی فتح‌الله‌زاده آغاز شد. گزارشی که در آن مدیرعامل باشگاه استقلال به طور تلویحی گلایه‌هایی را نیز مطرح کرد.

وی گفت: سازمان تقریباً سالانه نزدیک به 2 میلیارد به پرسپولیس کمک کرده. این در حالی است که ما 500 میلیون کمتر از باشگاه رقیب دریافت کرده‌ایم.

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: وضعیت دشواری است. امسال باید 5/3 میلیارد تومان را از منابع مالی مختلف تهیه کنیم. فتح‌الله‌زاده که در اولین اظهارات خود پس از رسیدن به سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال قول قهرمانی داده بود این بار انگار در پی نتایج ضعیف تیم با احتیاط بیشتری صحبت می‌کرد: «همه شما فوتبال را می‌شناسید.

 اگر یک روزی باشگاه استقلال خصوصی شود من با سرمربی تیمم قرارداد 3 ساله امضا می‌کنم و به نتایج 2 سال اول هم توجهی ندارم. این عین حرفه‌ای‌گری است. اما در حال حاضر اوضاع فرق می‌کند چون ما وارث مجموعه‌ای هستیم که قبل از ما برای استقلال زحمت کشیده است. حالا توقعات از ما خیلی بالاست.»

وی اما بلافاصله درباره موضوع صبور نبودن هواداران تیم‌هایی چون پرسپولیس و استقلال از خود واکنش نشان داد. او گفت: هواداران حق دارند از ما ناراحت باشند.

 این مسئله که مشکل استقلال فقط بدشانسی است چندان منطقی نیست. ما اشتباه هم داریم؛ هم من و هم آقای حجازی. اما اگر کمی انصاف داشته باشید به این موضوع اعتراف می‌کنید که استقلال در اکثر بازی‌هایش فوتبال بسیار زیبایی را ارائه کرده.
فتح‌الله‌زاده ادامه داد: ما مشکلات دیگری هم داشته‌ایم. در همین آخرین بازی، تیم ما در 4 دقیقه پایانی مسابقه کادر فنی نداشت. خب در فولادشهر درگیری به وجود آمده بود و من از داور بازی از این حیث که باید بازی را متوقف می‌کرد، گلایه دارم.

مدیرعامل باشگاه استقلال سپس با اشاره به حاشیه‌هایی که طی هفته‌های گذشته آرامش تیم حجازی را به هم ریخته تأکید کرد: متأسفم که بعضی‌ها مدام به موضوع برکناری حجازی دامن می‌زنند. این مسئله هرگز صحت ندارد.

حتی گفته می‌شود که من به همین دلیل با آقای علیان که عضو هیأت‌مدیره هستند نیز به مشاجره لفظی پرداخته‌ام که این شایعه را تکذیب می‌کنم چون تا همین امروز که روبه‌روی شما نمایندگان رسانه‌ها نشسته‌ام ابداً هیچ مذاکره‌ای در خصوص مسئله جایگزین ناصر حجازی نداشته‌ام.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا شما به قلعه‌نویی حتی فکر هم نمی‌کنید؟ تصریح کرد: بعد از چندین ماه موفق شدم قلعه‌نویی را همین چند شب پیش در مراسم افطاری ملاقات کنم. من حتی قبل از این ملاقات با قلعه‌نویی به صورت تلفنی هم حرف نزده‌ام.

 البته هفته گذشته به آقای حجازی گفتم که قصد دارم قلعه‌نویی را به زودی برای ناهار دعوت کنم.

وی اما خیلی زود با این سئوال روبه‌رو شد که اگر معتقدید حساسیتی وجود ندارد پس چه دلیلی دارد که در خصوص ناهار خوردن با قلعه‌نویی، با حجازی هماهنگ کنید؟ فتح‌الله‌زاده اما کوتاه پاسخ داد: خب، با این اتفاق یک بار برای همیشه همه شایعات از بین می‌رود.

مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن بیان این مطلب که به نظر من بی‌تدبیری با حماقت تفاوت زیادی دارد تأکید کرد: تصمیماتی که در آینده گرفته خواهد شد را از حالا نمی‌توان به طور قطعی ضمانت کرد. چون فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. البته من به ناصر حجازی اعتقاد دارم و باز هم تأکید می‌کنم که اگر 3 سال به ما فرصت بدهند استقلال بدون شک یک پای فینال جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود.

وی همچنین در رابطه با موضوع اضافه شدن ایروانی به عنوان عضو هفتم به جمع هیأت‌مدیره تأکید کرد: این مسئله هنوز از سوی سازمان به طور رسمی ابلاغ نشده. هرچند که معتقدم استقلال خانه آقای ایروانی است و من به عنوان مدیرعامل اضافه شدن وی به جمع هیأت‌مدیره را به فال نیک می‌گیرم.

فتح‌الله‌زاده درباره دربی شصت و سوم گفت: شک نکنید که مقابل پرسپولیس بهترین بازی استقلال را خواهید دید. ما به پیروزی تیم‌مان در دربی سخت امیدواریم.

حجازی: من را از برکناری نترسانید

سرمربی استقلال نیز البته در جلسه پرسش و پاسخ موضوعات مختلفی را مطرح کرد.
وی در شروع صحبت‌هایش گفت: سال گذشته پرسپولیس چند هفته در رده سیزدهم جدول بود اما همان تیم روز آخر مدعی کسب عنوان قهرمانی شد.

حجازی ادامه داد: می‌خواهم بگویم طی 8 هفته نباید از من توقع جام داشته باشید. البته من دوست دارم تیمم هم زیبا بازی کند هم اینکه نتایج خوبی کسب کند اما خودتان هم می‌دانید که برای رسیدن به چنین هدفی، امروز من مشکلات زیادی دارم. وی سپس در توضیح این مشکلات گفت: من تا امروز همه بازیکنان اصلی‌ام را حتی در یک بازی هم به طور کامل در اختیار نداشته‌ام. بیاتی‌نیا، جباری، شفیعی مصدوم شدند.

حجازی ادامه داد: لوکا مقابل ما فقط 2 بازیکنش را در اختیار نداشت. باور کنید 10 بار این مسئله را طرح کرد با این حساب ناصر حجازی چطور باید گلایه کند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این انتقاد که آقای حجازی شما ترکیب تیم‌تان را مرتب تغییر می‌دهید، تصریح کرد: بله، من ترکیب تیمم را مدام تغییر می‌دهم. چاره‌ای هم ندارم. چون بازیکنان اصلی من مصدوم هستند. کدام مربی امروز از یوسفی به طور ثابت استفاده نمی‌کند. خب این بازیکن در چه وضعیتی است. وقتی مصدوم می‌شود، من نمی‌توانم به اجبار او را به زمین بفرستم.

حجازی که 2 فصل پیش تأکید کرده بود استقلال را به من بدهید تا آن را چشم‌بسته به قهرمانی برسانم درباره فاصله امروز تیمش با ادعای 2 سال قبل خود تصریح کرد: من تیم آن روز استقلال را گفتم نه تیمی که امروز در اختیار دارم. از این گذشته من قولم را فراموش نکرده‌ام. با همین تیم امسال مطمئن باشید که یکی از 2 جام حذفی یا لیگ‌برتر را برای هواداران هدیه می‌آوریم.

حجازی خاطرنشان کرد: برای استقلال هیچ وقت کیسه ندوخته‌ام. دنبال منافع شخصی هم نیستم. تا زمانی که مدیرعامل و هیأت‌مدیره به من اعتماد دارند با تمام وجود برای استقلال کار می‌کنم. اگر هم مشکلی پیش آمد، ناراحت نمی‌شوم.

وی با اشاره به سابقه دوستی‌اش با علی فتح‌الله‌زاده گفت: بهتر است آنهایی که مدام درباره موضوع برکناری من می‌نویسند بدانند، دلیل رفاقت من با فتح‌الله‌زاده تنها استقلال نیست. ما از مدت‌ها قبل رابطه خوبی با هم داریم. در ضمن اگر روزی من را نخواهند از مدیرعامل، هیأت‌مدیره و هواداران تشکر می‌کنم و بدون هیچ ناراحتی می‌روم.

سخنگوی باشگاه استقلال اما در عباراتی که بیشتر به رجزخوانی شباهت داشت درباره دربی شصت و سوم گفت: تیم ما به آرامش نیاز دارد. ما برای بردن پرسپولیس باید خونسردی خودمان را حفظ کنیم. اما من مطمئنم و قول می‌دهم که روز یکشنبه این استقلال است که در پایان دربی شصت و سوم برنده از زمین بیرون می‌آید.

سرمربی استقلال اما در واکنشی متفاوت نسبت به این موضوع خطاب به حاضران در جلسه پرسش و پاسخ تأکید کرد: هیچ مربی قبل از بازی قول بردن نمی‌دهد. به عقیده من آدم عاقل هیچ وقت چنین قولی را مطرح نمی‌کند.

چون فوتبال و به خصوص نبردی مثل دربی هرگز قابل پیش‌بینی نیست.حجازی ادامه داد: پرسپولیس یک تیم ریشه‌دار است. آنها نتایج خوبی را به دست آورده‌اند. بازی سختی است. در شرایطی که تیمم خسته است و از لحاظ روحی همه ما فوق‌العاده تحت فشار قرار گرفته‌ایم، تنها می‌توانم قول بدهم که روز یکشنبه بازی بسیار زیبایی را به نمایش خواهیم گذاشت.

در پایان جلسه اما مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سئوال که در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی رأی می‌دهید؟ تصریح کرد: رأی مخفی است و می‌توانم حرفی در این خصوص نزنم اما اگر آقای علی‌آبادی همچنان نامزد این سمت باقی بمانند، به او رأی می‌دهم.