پایان ۴ سال فعالیت بیژن نوباوه‌وطن در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم تهران همزمان شد با آغاز ‌ماه مبارک رمضان و حضور این مجری و گزارشگر قدیمی تلویزیون در برنامه مناسبتی شبکه افق.

نوباوه كه آثار جانبازي در 8 سال دفاع‌مقدس را بر چهره دارد، هر شب با «ماه‌نشان» مهمان خانه‌هاي مردم مي‌شود و در هر قسمت، به معرفي خدمات و فعاليت‌هاي مردمي در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، جهادي و... مي‌پردازد.نوباوه كه همراه حسين يكتا اجراي برنامه را بر عهده دارد، درباره رويكرد ماه‌نشان به همشهري مي‌گويد: با توجه با اينكه در ايام‌ماه مبارك رمضان شبكه‌هاي تلويزيوني حس و حال معنوي و خاصي در برنامه‌سازي دارند، ما هم سعي كرديم در حد توان به‌صورت زيرساختي به اين موضوع فكر كنيم و نسبت به ديگر برنامه‌هايي كه در شب‌هاي ‌ماه مبارك روي آنتن مي‌روند، كاربردي‌تر باشيم.»

وي در ادامه با اشاره به اينكه بسياري از فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در اين روزها در لايه‌هاي زيرين اجتماعي اتفاق مي‌افتد، مي‌افزايد: «ممكن است برخي فعاليت‌هاي نيكوكارانه پنهاني انجام شود اما برخي فعاليت‌ها را هم مي‌توان به عموم مردم معرفي كرد و اين معرفي و آشنايي مخاطبان با اين امور ارزش زيادي دارد. بسياري از كارهايي كه اتفاق مي‌افتد قابل ارائه به مردم هستند و مردم مي‌توانند از اين اتفاق‌ها الگو بگيرند.»

نماينده پيشين مجلس كه اين روزها ترجيح مي‌دهد بيشتر فعاليت‌هاي فرهنگي داشته باشد، درباره پخش ماه‌نشان در شبكه افق هم يادآور مي‌شود: «افق از شبكه‌هايي است كه مخاطب خود را دارد و با تحقيقات گسترده‌اي كه شبكه در اين موضوع انجام داد، ما توانستيم حتي بيش از 30قسمت از برنامه را براي پخش آماده كنيم. به بسياري از اين موضوع‌ها به‌صورت كامل پرداخته نشده و مي‌توان با افزودن گزارش‌هاي متنوع و ميداني، برنامه‌هايي جذاب‌تر روانه آنتن كرد.»

نوباه مي‌افزايد: «با اينكه افق شبكه‌اي نوپاست اما آغازي خوب داشته و توانسته مردم را جذب كند. به‌طور مثال، موضوع‌هايي چون فعاليت زنان در برگزاري برنامه‌هاي خيريه، كودكان كار و... در ماه‌نشان مطرح شد و ما شاهد بازخوردهاي زيادي از برنامه بوديم. هدف اصلي برنامه مشاركت عموم مردم در فعاليت‌هاي اجتماعي و خيرخواهانه است و به‌نظرم مي‌تواند حلقه وصل مردم و اينگونه امور باشد.»

پيام ابراهيم‌پور كه سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي مناسبتي ‌ماه رمضان و‌ ماه محرم را در شبكه‌هاي مختلف تلويزيون تهيه و توليد مي‌كرد، كارگرداني و تهيه‌كنندگي ماه‌نشان را بر عهده دارد. اين برنامه هر روز ساعت ۲۲:۳۰ زنده و مستقيم از شبكه افق پخش مي‌شود و به‌احتمال فراوان پس از رمضان هم ادامه خواهد يافت.