رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز [یکشنبه 12 شهریور] تجاوزهای اخیر نیروهای اسرائیل به لبنان را محکوم و اعلام کرد، نمایندگان مجلس از تحصن نمایندگان مجلس لبنان پشتیبانی می‌کنند.

دکتر غلامعلی حدادعادل افزود: نمایندگان مجلس لبنان از روزگذشته در اعتراض به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل اقدام به تحصن در صحن مجلس این کشور کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه " نبیه بری " رییس مجلس لبنان این تحصن را به اطلاع روسای سایر مجالس کشورها رسانده است، گفت: نمایندگان مجلس از این تحصن پشتیبانی می‌کنند که و دفاع از حقوق مسلم ملت لبنان را وظیفه خود می دانند.

رییس مجلس همچنین اعلام کرد که نمایندگان مجلس از نبیه بری رییس مجلس لبنان دراین اقدام پشتیبانی می‌کنند و از هیچ اقدامی برای دفاع از ملت و مجلس لبنان فروگذار نخواهیم کرد.

حدادعادل تاکید کرد: رژیم اسرائیل پس از اعلام آتش بس اقدام به محاصره دریایی و هوایی لبنان کرده است، به طوری که اجازه پرواز مستقیم به بیروت وجود ندارد و کشتی‌ها هم در محاصره نیروهای نظامی این رژیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام اسرائیل نیز مانند هزاران اقدام دیگر این رژیم غاصب، خلاف موازین بین‌المللی است .

اعلام حمایت حدادعادل از ملت و مجلس لبنان با فریادهای الله اکبر نمایندگان مجلس همراه بود.

حدادعادل نیز گفت: با این فریادهای الله اکبر بود که جنبش مقاومت اسلامی لبنان در برابر رژیم اسرائیل جنایتکار پیروز شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از حادثه آتش سوزی هواپیمای توپولف ایران ایرتور در فرودگاه مشهد و کشته شدن ‪ ۲۸‬نفر از هموطنان در این سانحه اظهار تاسف کرد.

رییس مجلس این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت و برای کشته شدگان خواستار علو درجات شد.

حدادعادل اظهار امیدواری کرد: مسوولان پیگیری علل وقوع این حادثه آتش سوزی هرچه زودتر گزارش خودرا اعلام کنند تا از بروز چنین حادثه‌ای جلوگیری شود.

وی گفت که مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی نیز این حادثه را به ملت تسلیت گفته و خواستار جلوگیری از بروز چنین حوادثی درکشور شده‌اند، رییس مجلس در بخشی دیگر از سخنانش به سفر سه روزه خود به استان لرستان در هفته گذشته اشاره کرد وگفت: بنده دراین سفر از نزدیک با برخی از مسایل و واقعیت‌های موجود دراین استان آشنا شدم .

حدادعادل اظهارداشت : این استان که از مواهب طبیعی بسیار پیشرفته ، مردمی شجاع ، ساده و متدین برخوردار است، امیدواریم با همکاری مجلس و دولت تصمیمات خوبی برای پیشرفت این استان گرفته شود.

وی همچنین در سخنان خود از استاندار لرستان ، مسوولان اجرایی مردم این استان تشکر کرد.