تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲

همشهری آنلاین: بیش از 850 میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند و بیشترین تعداد این گرسنگان در آفریقای زیرصحرا و آسیای جنوبی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان غیردولتی DWHH در آلمان "نمایه گرسنگی جهانی"‌اش برای سال 2007  را منتشر کرده است که به بررسی وضعیت در 115 کشور در حال توسعه، از جمله میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال، شمار کودکان کم‌‌سنی که دچار سوء‌تغذیه هستند و درضد کودکان گرسنه در میان کل جمعیت می‌پردازد.

بر اساس این نمایه در میان کشورهای مورد بررسی لیبی، آرژانتین و لیتوانی بهترین اقدامات را برای تضمین رسیدن غذا به شهروندان آسیب‌پذیر انجام داده‌اند و و در مقابل اریتره، کنگو و بروندی از این لحاظ در بدترین موقعیت قرار دارند.

DWHH و موسسه پژوهشی سیاست بین‌المللی غذا در واشنگتن این گزارش را در آستانه روز جهانی غذا در 16 اکتبر (24 مهر) منتشر کرده‌اند. خانم اینگه‌بورگ شاوبل مدیر DWHH در این باره گفت: "هر پیشرفتی در این زمینه امیدوار کننده است، اما نباید از تلاش دست برداریم. هنوز از هر هفت نفر در جهان یک نفر گرسنه به بستر می‌روند."

این سازمان می‌گوید که هنوز امکان‌پذیر است که به اهداف غذایی در اهداف توسعه هزاره سازمان ملل - یعنی به نصف رساندن شمار گرسنگان جهان تا سال 2015-  دست یافت.

DWHH می‌گوید موقعیت در سال گذشته در سه چهارم کشورهای مورد بررسی دست کم تا حدی بهبود پیدا کرده است