همشهری آنلاین: فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» داستان یک پدر و ۶ فرزندش است که در دل طبیعت زندگی می‌کنند ولی ناگزیر به حضور در شهر می‌شوند و این مساله برایشان مسایلی پیش می‌آورد.

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، «کاپیتان شگفت انگیز» داستان استاد دانشگاهی است که از زندگی معمول دست شسته و تصمیم گرفته است به همراه ۶ فرزندش در دل طبیعت زندگی کند. بچه ها به شکار و ماهیگیری می‌پردازند اما همزمان زبان و هنرهای رزمی و سیاست را هم از پدرشان می‌آموزند.

این فیلم به تازگی و برای اولین بار در لس آنجلس به نمایش درآمد. مت راس نویسنده و کارگردان جوان این فیلم می گوید: «سختیِ تکنیکی این کار اینجا بود که در همه صحنه‌ها ۶ بچه داشتیم. دو صحنه موسیقی و دو بَدَلکار کوچک هم در کار بود. این فیلم، یک فیلم جاده‌ای است و ما هر روز جا عوض می‌کردیم. کار سختی بود.»

وقتی خانواده با یک تراژدی روبرو می‌شود همه ناچار می‌شوند این بهشتِ خودساخته را رها کنند و به شهر برگردند، اما هماهنگ کردن بچه ها با جامعه مُدرن برای پدر دشوار است.

ویگو مورتنسن، بازیگر نقش پدر، درباره وظیفه پدر و مادرها می‌گوید: «پدر و مادر بودن همیشه سخت بوده، بستگی دارد بخواهید چطور والدینی باشید. بعضی می گویند: مخالفم و همین است که هست. اما بعضی می‌گویند: احتمالا مخالفم اما برایت توضیح می دهم چرا، حرف تو را هم می شنوم. این کار سخت تر است و وقت و انرژی بیشتری می برد، اما به زحمتش می ارزد.»

فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» که پیام انسانی‌اش را با رنگ و بوی هیپی‌گری ارائه می‌کند، امسال در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را هم در بخش نوعی نگاهِ جشنواره کن از آن خود کرد.