تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴

فهیمه پناه‌آذر: در شرایطی که غیبت چشمگیر فیلم‌های موفق در اکران دوم بهار گروهی را نگران گیشه سینما کرده بود، با آغاز تابستان و همزمانی آن با‌ماه مبارک رمضان، این نگرانی به‌تدریج جای خود را به خوشحالی داد.

استقبال مردم از طرح ويژه اكران رمضان، شروع طوفاني «باركد»، تمديد نمايش «ابد و يك روز» و «باديگارد» و باز شدن پاي «دراكولا» به سينماها، بار ديگر رونق را به گيشه‌ها بازگرداند.به گزارش همشهري، حتي رسيدن تعداد سينماهاي برخي فيلم‌ها به تعداد انگشتان يك دست هم تأثيري بر كاهش تعداد تماشاگران نداشت و پخش بازي‌هاي يورو2016 از تلويزيون و گرماي وحشتناك هوا هم نتوانست مانع حضور مخاطبان در سالن‌هاي تاريك شود. از 11فيلم روي پرده، «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا و «ابد و يك روز» سعيد روستايي روزهاي پاياني اكران را پشت سر مي‌گذارند. اين دو فيلم پرفروش به‌ترتيب 3 و 6 سينما در شهرستان‌ها در اختيار دارند.

  • همه فيلم‌هاي ميلياردي

ديگر فيلمي كه به روزهاي پاياني اكران رسيده، «يك دزدي عاشقانه» اميرشهاب رضويان است كه با فروش يك ميليارد و 470ميليون توماني پس از 60روز از پرده‌ها پايين آمده و تنها در 3سالن تهران نمايش دارد. در روزهاي پاياني رمضان و تعطيلات عيد فطر، برخي فيلم‌ها به باشگاه ميلياردي‌ها پيوستند؛ «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان با نمايش در 17سالن تهران و 32سالن شهرستان به فروش يك ميليارد و 50ميليون توماني رسيد.

«آااادت نمي‌كنيم» ابراهيم ابراهيميان با 29روز اكران وارد باشگاه ميلياردي‌ها شد و دراكولا به كارگرداني رضا عطاران فقط در 10روز، ركورد فروش يك ميليارد و 500ميليون توماني را به نام خود ثبت كرد. پرفروش‌ترين فيلم روي پرده هم‌اكنون باركد مصطفي كيايي است كه در كمتر از يك‌ماه مرز 4ميليارد تومان را پشت سر گذاشت. «دختر» سيدرضا ميركريمي هم كه 21سالن در تهران و 8سالن در شهرستان‌ها در اختيار دارد، در 2هفته به فروش468 ميليون توماني رسيد.

  • تأثير تبليغات تلويزيون

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش درباره فروش خوب فيلم‌ها در‌ماه رمضان به همشهري مي‌گويد: «طرح ويژه اكران فيلم‌ها در‌ماه مبارك رمضان رضايت‌بخش بود و با توجه به‌نظر سينماداران و صحبت‌هايي كه مي‌شود، از زمان پخش تيزرهاي تبليغاتي از تلويزيون استقبال مخاطبان از فيلم‌هاي روي پرده رشدي صعودي داشت. رونق بازار سينما و فروش خوب فيلم‌ها در اين‌ماه حاكي از آن است كه فيلم‌هاي روي پرده توانسته‌اند رضايت عموم علاقه‌مندان را جلب كنند.» با توجه به برنامه‌ريزي شوراي صنفي نمايش، فيلم‌هايي كه اكران آنها همزمان با‌ماه رمضان بوده است، مي‌توانند 2هفته بيشتر روي پرده باشند و به اين ترتيب، «رسوايي2» مسعود ده‌نمكي هم براي افزودن به فروش ميلياردي خود فرصتي ويژه در اختيار دارد.