۲ قسمت اول مجموعه تلویزیونی «پاپ جوان» به کارگردانی پائولوسورنتینو برای نخستین بار در دنیا در هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز رونمایی می‌شود.

به گزارش همشهري، فيلمساز ايتاليايي كه 3سال پيش با «زيبايي بزرگ» اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را برد، پاپ جوان را در 8قسمت با مشاركت 3شبكه HBO، اسكاري و كانال پلوس ساخته و جود لا در آن به نقش يك پاپ خيالي ظاهر شده است. اين سريال كوتاه پس از نمايش در جشنواره ونيز در اواخر تابستان، پاييز امسال در ايتاليا، بريتانيا، ايرلند، اتريش، آلمان و فرانسه روي آنتن مي‌رود.

دايان‌كيتن، جيمز كرامول، سيلويو اورلاندو، سيسيل دوفرانس و... ديگر بازيگران پاپ جوان هستند كه در اتفاقي نادر، در يكي از مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي جهان و اروپا روي پرده مي‌رود. سورنتينو 46ساله كه جوايز گلدن‌گلوب و بفتا را هم در كارنامه دارد، 8سال پيش با «ستاره» جايزه هيأت داوران جشنواره كن را برد و سال گذشته «جواني» او با بازي مايكل كيتن و هاروي كيتل در سينماهاي جهان به نمايش عمومي درآمد. فيلم آخر او در جوايز فيلم اروپا 3جايزه مهم ازجمله جايزه بهترين فيلم را برد.

هفتاد و سومين جشنواره فيلم ونيز 10شهريور با نمايش «لالالند» به كارگرداني ديمين شازل آمريكايي آغاز مي‌شود و سم مندس، فيلمساز بريتانيايي خالق 2فيلم جيمز باندي رياست هيأت داوران بخش مسابقه رسمي آن را برعهده دارد.