۲ اقدام ناشی از بدسلیقگی باعث شد بهزیستی و ناجا به فاصله کمی، خانواده شهدا عذرخواهی کنند.

در نخستين اقدام، بهزيستي استان تبريز با نصب بنر فرزند شهيد احمدي‌روشن، دانشمند هسته‌اي ايران، از وي به‌عنوان يتيمي در انتظار كمك‌هاي مردمي ياد كرد و از عموم مردم خواست تا به نيازمندان كمك كنند. اين اقدام بهزيستي با واكنش مادر شهيد احمدي روشن همراه شد.

صديقه سالاريان ضمن اعتراض به اين اقدام بهزيستي با تأكيد بر اينكه فرزندان شهدا يتيم نيستند، گفت: انتظار ما اين است كه اگر قرار است از تصاوير فرزندان شهدا استفاده شود، در استفاده از عكس‌ها دقت لازم وجود داشته باشد.پس از اين اعتراض، معاون مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي تبريز با عذرخواهي از خانواده شهيد احمدي روشن و عموم مردم، موضوع را به «بي دقتي طراح بنر» و «يك شركت خصوصي چاپ بنر» ارتباط داد و گفت: پس از كسب اطلاع از اين اشتباه بنرهاي موجود از سطح شهر جمع‌آوري شد.

در مورد ديگر انتشار تصاويري از ورود دور از‌ شأن پيكر 3سرباز شهيد در درگيري با گروهك‌هاي تروريستي در «جكيگور» اعتراض مردم و كاربران فضاي مجازي را به همراه داشت. پس از اعتراض اين افراد به تصاويري كه نشان مي‌داد پيكر اين 3 شهيد به وسيله سبدهاي انتقال بار، از محوطه باند فرودگاه خارج شده است، سخنگوي ناجا ضمن عذرخواهي به‌خاطر كج‌سليقگي‌ در اين كار گفت: «شهدا گرانسنگ‌ترين سرمايه‌هاي معنوي جامعه ديني و ايماني ما هستند ولاجرم كنش و رفتار ما در برابر پيكر مطهر آنان بايد از هر حيث بي‌نظير باشد. به‌خاطر اين كج‌سليقگي‌ از خانواده معظم شهدا پوزش مي‌طلبم.»