همشهری آنلاین: مراسم وداع با جمشید ارجمند یکشنبه ۲۷ تیر از خانه سینما (ساختمان خیابان وصال) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه‌ سینما ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ گرامی این نویسنده ، مترجم ، شاعر و منتقد سینمایی فقید کشورمان، به اطلاع می‌رساند برابر هماهنگی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با خانواده ایشان، آیین وداع با این منتقد پیش‌کسوت ، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 27 تیرماه از خانه سینما (ساختمان خیابان وصال) به سوی آرامگاه ابدی اودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود .

روابط عمومی خانه سینما با اعلام اینکه بسیاری از اصناف و تشکل های عضو خانه سینما طی پیام هایی درگذشت استاد جمشید ارجمند را تسلیت گفته‌اند، از هنرمندان، سینماگران و دوستداران هنر و سینما دعوت کرد که در این آیین وداع شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، جمشد ارجمند از دهه 30 فعالیت نوشتاری‌اش را آغاز کرد و در مجله «ستاره سینما» و سایر مجلات نقد فیلم مطلب می‌نوشت و با منتقدانی همچون پرویز دوائی همدوره بود.

این نویسنده و منتقد قدیمی از دو ماه قبل به دلیل عفونت در بیمارستان شهدای تجریش بستری بود و در نهایت 9 صبح چهارشنبه 23 تیرماه، بر اثر ایست قلبی، در همین بیمارستان درگذشت. او چندین کتاب مهم - نزدیک به 20 عنوان - را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده و در زمینه ویرایش هم فعالیت داشته است.