تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

یک سال پس از رکوردشکنی با کسب ۲۴ نامزدی و بردن ۱۲ جایزه، سریال «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت ۲۳ جایزه از شصت و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز امی شد.

به گزارش همشهري، اين براي سومين سال متوالي است كه شبكه HBO و سريال بسيار محبوب و پربيننده آن در رقابت براي موفقيت در جايزه معتبر امي موسوم به اسكار تلويزيون، در صدر قرار مي‌گيرند. بازي تاج و تخت امسال در بخش بهترين سريال درام با «آمريكايي‌ها»، «بهتر است به سال زنگ بزني»، «دانتن ابي»، «هوملند»، «خانه پوشالي» و «آقاي روبات» رقابت مي‌كند. خانه پوشالي و دانتن ابي به‌ترتيب در 13 و 10رشته نامزد دريافت جايزه هستند.

«مردم عليه اُ. جي. سيمپسن» با بازي كوبا گودينگ جونير در نقش اصلي، با 22نامزدي جدي‌ترين رقيب بازي تاج و تخت است و سريال‌هاي «فارگو» و «ويپ» با 18 و 17نامزدي پس از آنها قرار دارند. ضمن اينكه HBO سال گذشته 126نامزدي به‌دست آورده بود و امسال با 94نامزدي همچنان صدرنشين است. شبكه‌هاي FX با 56 و نتفليكس با 54نامزدي در رده‌هاي دوم و سوم هستند و NBC با 41نامزدي بالاتر از ABC و CBS هر كدام با 35نامزدي است.

بازي تاج و تخت كه از پرهزينه‌ترين پروژه‌هاي HBO و پربيننده‌ترين سريال تاريخ اين شبكه است، با الهام از مجموعه كتاب‌هاي فانتزي و محبوب جورج‌آر.آر.مارتين ساخته شده و داستان 7 قلمرو افسانه‌اي را روايت مي‌كند كه بر سر پادشاهي با هم مي‌جنگند. امسال فصل ششم سريال در 10قسمت به نمايش درآمد و پيتر دينكليج و كيت هرينگتن در بخش بازيگر مكمل مرد و اميليا كلارك، لنا هدي و ميزي ويليامز در بخش بازيگر مكمل زن نامزد دريافت امي شده‌اند.

«جنايت آمريكايي»، فارگو، «مدير شب»، مردم عليه اُ. جي. سيمپسن: داستان جنايت آمريكايي و «ريشه‌ها» هم نامزدهاي بهترين سريال كوتاه جوايز امي هستند كه شصت و هشتمين دوره آن بامداد دوشنبه 29شهريور به وقت ايران با معرفي بهترين‌هاي يك سال اخير تلويزيون در مايكروسافت تيه‌تر لس‌آنجلس برگزار مي‌شود.