همشهری آنلاین: نماینده خوی و چایپاره-شهر مرزی ایران و ترکیه- با اشاره به کودتای شب گذشته-جمعه،۲۵ تیر- درترکیه گفت: با توجه به این که شهرستان خوی با ترکیه هم مرز است، در حال حاضر این شهرستان در امنیت کامل است ولی فعلا مرز بسته شده و ترددمرزی وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، سید تقی کبیری نماينده مردم خوي در مجلس گفت: شهرستان خوی با ترکیه هم مرز است که در حال حاضر به لحاظ مناسبات سیاسی و امنیتی مرز بسته شده و تردد مرز وجود ندارد ولی در عین حال مرز در امنیت کامل است و مشکلی نیست.

وی با بیان این که نیروهای امنیتی و نظامی در حالت آماده باش برای کنترل وضعیت هستند گفت:‌ مشکل خاصی در مرز وجود ندارد، ولی در عین حال نیروهای نظامی وضعیت را تحت کنترل دارند.

نماینده خوی با بیان اینکه شب گذشته و همزمان با کودتا هیچ اتفاق خاصی در این شهرستان هم مرز با ترکیه رخ نداده است گفت:‌ امنیت این شهرستان کاملا برقرار است به طوری که در ساعت شش و نیم صبح پرواز تهران به خوی و برعکس با امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی  انجام شده است.

کبیری در پایان گفت:‌ شورای تامین استان آذربایجان غربی نیز برای بررسی شرایط خاص رخ داده برای آمادگی نیروها در این استان جلسه‌ای را تشکیل دادند ولی به طور کل اوضاع تحت کنترل است.