«مرد غریبه برای همسرم مزاحمت ایجاد کرده بود و من هم نقشه قتلش را کشیدم.» این اظهارات مردی است که با همدستی همسرش مرد دیگری را به قتل رسانده و جسد را در صندوق عقب خودروی قربانی مخفی کرده بود. او دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و جزئیات بیشتری از این جنایت را شرح داد.

او ديروز در دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد و جزئيات بيشتري از اين جنايت را شرح داد.شامگاه 22آبان سال93 خانواده مرد جواني به پليس آگاهي رفتند و از ناپديد شدن او خبر دادند. اين مرد صبح آن روز سوار بر خودرواش از خانه بيرون رفته و ديگر هيچ‌كس وي را نديده بود. با اين حال تلاش‌ها براي يافتن وي ادامه يافت تا اينكه چند روز بعد كارآگاهان از طريق آخرين مكالمات تلفني مرد مفقودشده توانستند به نخستين سرنخ دست يابند.

شواهد به‌دست آمده حاكي از آن بود كه مرد گمشده با زني 37ساله به نام شهين چند مرتبه تماس گرفته و ممكن است او از سرنوشت وي باخبر باشد. در چنين شرايطي اين زن تحت نظر گرفته شد و درحالي‌كه 9روز از ناپديدشدن مرد جوان مي‌گذشت، شهين همراه با شوهرش بازداشت شد. آنها در همان تحقيقات مقدماتي اعتراف كردند كه مرد جوان را به قتل رسانده و جسدش را در صندوق عقب خودرواش قرار داده و در يك پاركينگ رها كرده‌اند. به اين ترتيب ساعتي بعد كارآگاهان جسد مقتول را درحالي‌كه در يك گوني قرار داشت در صندوق عقب خودروي وي كشف كردند.

با آغاز بازجويي‌ها از 2متهم، معلوم شد آنها نقشه اين جنايت را از مدتي قبل طراحي كرده بودند. زن جوان گفت: حدود يك‌سال قبل زني شماره مقتول را به من داد و گفت او توليدي دارد و مي‌تواند كاري كند كه من در خانه‌مان وسايل تزييني درست كنم. من هم با او تماس گرفتم تا برايم كار بياورد.

2هفته بعد او به خانه‌مان آمد. تنها بودم و وقتي او وارد شد ترسيدم و گفتم از كار در خانه منصرف شده‌ام. او چندمرتبه ديگر تماس گرفت اما شوهرم كاوه، از اين تماس‌ها با خبر شد و شك كرد. او گفت هرطور شده بايد اين مرد را ببيند. من هم او را به خانه دعوت كردم و شوهرم كه داخل يكي از اتاق‌ها پنهان شده بود با چاقو او را به قتل رساند.

كاوه نيز اظهارات همسرش را تأييد كرد و گفت قصد نداشتم مرد جوان را به قتل برسانم. مي‌خواستم فقط او را تنبيه كنم اما در لحظه جنايت كنترل خودم را از دست داده بودم.به‌دنبال اعترافات 2متهم، آنها صحنه جنايت را نيز بازسازي كردند و در ادامه پرونده‌شان با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه كيفري

در جلسه محاكمه كه صبح ديروز در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي قربان‌زاده برگزار شد، بعد از قرائت كيفرخواست توسط نماينده دادستان، اولياي دم براي زن و شوهر قاتل تقاضاي حكم قصاص كردند. در ادامه قاضي اتهام مباشرت در قتل عمدي را به كاوه تفهيم كرد و از او خواست جزئيات اين جنايت را شرح دهد. متهم گفت: از مدتي قبل متوجه مزاحمت‌هاي تلفني مردي غريبه براي همسرم شدم. تا اينكه همسرم گفت هنگام پيدا كردن كار با مردي آشنا شده اما اين مرد با خوراندن آبميوه مسموم، او را بيهوش كرده و مورد آزار و اذيت قرار داده است. با شنيدن اين حرف‌ها خون جلوي چشمانم را گرفت. براي همين نقشه قتل او را كشيدم.

در ادامه شهين كه اتهامش معاونت در قتل است و از مدتي قبل با قرار وثيقه آزاد شده در جايگاه ايستاد و گفت: مقتول با خوراندن آبميوه مسموم من را مورد آزار و اذيت قرار داده بود و مدام تهديدم مي‌كرد. او مي‌گفت از من فيلمبرداري كرده است و اگر به حرف هايش گوش نكنم آبروريزي مي‌كند. وقتي ماجرا را به شوهرم گفتم او از من خواست وي را به خانه مان دعوت كنم. او مي‌گفت مي‌خواهد مرد غريبه را تنبيه كند اما وقتي او وارد خانه مان شد دست به قتل وي زد.با پايان دفاعيات 2متهم و وكلاي‌شان ختم جلسه اعلام شد و قضات دادگاه براي تصميم‌گيري در اين‌باره وارد شور شدند.